Εφάρμοσε «βίαια»… χρήση ποδηλάτου! | dete

Εφάρμοσε «βίαια»… χρήση ποδηλάτου!

Αγαπάτε το ποδήλατο; Απόδειξη....μη μένουμε μόνο στα λόγια, ας διαψεύσουμε σαν άλλο ένα στοίχημα από την καινούργια χρονιά τα στοιχεία. Τα οποία τι λένε; Την πιο περιορισμένη ποδηλατική δραστηριότητα αναλογικά με το μέγεθος και τον πληθυσμό της εμφανίζει η Αθήνα μεταξύ μητροπόλεων της Ευρώπης, της Αμερικής, της Βραζιλίας και της Αυστραλίας τους τελευταίους δέκα μήνες. Παρά την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου στην Ελλάδα, τα ποσοστά παραμένουν ιδιαίτερα χαμηλά σε σχέση με άλλες πόλεις όπως καταγράφονται από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ. Και η Πάτρα είναι… από τις τελευταίες πόλεις στην χρήση ποδηλάτου. Ωστόσο τα δύο τελευταία χρόνια η παρουσία ποδηλάτου σε πόλεις της Πελοποννήσου όπως είναι η Πάτρα, ο Πύργος, η Καλαμάτα και η Κόρινθος είναι ενισχυμένη. Βέβαια σε απελπιστικά χαμηλά ποσοστά! Προ ημερών η ΕΡΤ μετέδωσε ένα ντοκιμαντέρ για την χρήση ποδηλάτου. Στην περίπτωση του Σάο Πάολο που φιγουράρει πολύ ψηλά στην λίστα των μεγαλουπόλεων με χρήση ποδηλάτου, εφαρμόστηκε «βίαια» η καθιέρωσή του. Ο Δήμαρχος μέσα σε ένα βράδυ, κατήργησε 40.000 θέσεις στάθμευσης και δημιούργησε ποδηλατόδρομους μέσα στην πόλη. Είναι γενικά αποδεδειγμένο πως όσο και αν μεγαλώνεις τους δρόμους ή δημιουργείς πάρκινγκ… δεν αντιμετωπίζεις το κυκλοφοριακό. Αν όμως αναγκάσεις τον οδηγό ΙΧ να «πληρώνει πολλά» για την χρήση του, τότε… θα χρησιμοποιήσει ποδήλατο ή λεωφορείο! Τρανό παράδειγμα αυτό που συμβαίνει στην Αγίου Ανδρέου και την Μαιζώνος ή την Κανακάρη. Όσα μέτρα και αν λαμβάνονται… τα διπλοπαρκαρίσματα υπάρχουν. Αν όμως υπήρχαν ποδηλατόδρομοι αντί για θέσεις πάρκινγκ… τότε οι οδηγοί μάλλον θα εγκατέλειπαν εκτός κέντρου τα αυτοκίνητά τους.