Επέκταση δρομολογίων προαστιακού Πατρών προς Κάτω Αχαΐα

06.10.2020 / 12:00
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print
DSC05379

Η συζήτηση για τη χρηματοδότηση της Νότιας επέκτασης του
Προαστιακού Πατρών προς κ. Αχαΐα ξεκίνησε επίσημα το Σεπτέμβριο του
2013 σε σύσκεψη στα γραφεία της Περιφέρειας με τους εμπλεκόμενους
φορείς (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Πολύ πριν από το 2013, το δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ
(μέλη του οποίου ήμασταν) είχε καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση (2009) με
τις παρεμβάσεις που θα έπρεπε να γίνουν ώστε το τραίνο να φτάσει κ. Αχαΐα
σε λιγότερο από μισή ώρα, ειδάλλως η υπηρεσία δεν θα ήταν ανταγωνιστική
και ελκυστική. Όλα αυτά τα χρόνια έως και σήμερα μέσω ΔΤ δεν παραλείπαμε
να αναφέρουμε την άρση του περιορισμού ταχύτητας των 30χλμ έως το
παλιό δημαρχείο της Παραλίας Πατρών (ΔΤ: 2009, 18-09-2013, 31-07-
2019, 20-10-2019), την ανάταξη της περίφραξης, την εγκατάσταση των
ΑΣΙΔ στις αφύλαχτες διαβάσεις και ότι η γραμμή θα έπρεπε να είναι
άριστα συντηρημένη. Τα έργα ξεκίνησαν το Σεπτέμβριο του 2016 και
ολοκληρώθηκαν κατά την Περιφέρεια το Μάιο του 2019 όπου έγιναν τα
εγκαίνια. Τα δρομολόγια ξεκίνησαν επίσημα στις 29-02-2020 κάθε 2 ώρες έως
τις 14:30 το μεσημέρι με χρόνο διαδρομής 37 λεπτά, πολύ μεγαλύτερος
από αυτόν που είχε υπολογιστεί!!! Σταμάτησαν λίγες ημέρες αργότερα
λόγω της πανδημίας και ξεκίνησαν στις 04-07-2020 με ωριαίο
προγραμματισμό από τον Άγιο Ανδρέα έως τα Καμίνια.
Είναι σκόπιμο να γίνει αναφορά για το ποιες εργασίες έγιναν και ποιες
όχι: Καθαρισμός της γραμμής τουλάχιστον 2 φορές (οικονομική επιβάρυνση).
Έγινε αντικατάσταση στρωτήρων αλλά κρίνονται ελάχιστοι σε σχέση με αυτό
που είχε προβλεφτεί. Δεν έγινε αντικατάσταση σιδηροτροχιών και κύριες
παρεμβάσεις επί τη γραμμής όπως αναφέρονταν στην προκήρυξη. Οι
αποβάθρες σε Βραχνέικα και κ. Αχαΐα είναι στενές (βάση προκύρηξης) ενώ
όλες είναι χαμηλότερες από το ύψος του συρμού με αποτέλεσμα να
εμποδίζεται η πρόσβαση των ΑΜΕΑ. Οι κύριες διαβάσεις δεν
ανακατασκευάστηκαν για να τοποθετηθούν τάπητες από καουτσούκ
αντιθέτως ασφαλτοστρώθηκαν. Η ταχύτητα διέλευσης από την γέφυρα του
Πείρου αυξήθηκε από 10χλμ σε 30χλμ ωστόσο παραμένει πολύ μικρή. Έγινε
σκυρόστρωση και τακτοποίηση της γραμμής από μηχανήματα έργων. Με
συμπληρωματική σύμβαση αλλάχθηκαν οι στρωτήρες στη γέφυρα του
Γλαύκου. Το έργο παραδόθηκε το 2019 ημιτελές διότι υπολειπόταν 5
επιπλέον ΑΣΙΔ σε αφύλαχτες διαβάσεις στον Κόκκινο Μύλο και Παραλία
Πατρών, οι στάσεις και το isobox που είχε τοποθετηθεί στο σταθμό της κ.
Αχαΐας δεν είχαν ακόμα ρευματοδοτηθεί. Προς το τέλος του 2019
τοποθετήθηκαν τα 5 επιπλέον ΑΣΙΔ μέσω συμπληρωματικής σύμβασης από
τον ΟΣΕ ενώ το 2020 ρευματοδοτήθηκαν όλες οι στάσεις. Να αναφέρουμε ότι
ο Π/Υ του υποέργου αυτού ήταν 1.950.000 άνευ ΦΠΑ ενώ η έκπτωση από
τον εργολάβο ανήλθε περίπου στα 64% (700.000€) . Το έργο παραδόθηκε
μεν λειτουργικό εντός του 2020 μόνο που ο αρχικός στόχος δεν επετεύχθη.

Σημαντικός παράγοντας είναι και το ότι οι ταχύτητες στην γραμμή δεν
επανήλθαν όπως ήταν πριν κλείσει το σιδηροδρομικό δίκτυο το 2011. Η
γραμμή ήδη έβγαλε προβλήματα σε εντοπισμένα σημεία και θα πρέπει να
επισκευαστεί. Βάση των ανωτέρων ανησυχούμε για το αν θα μπορεί η
επιδομή να κρατηθεί σε καλή κατάσταση ώστε να υπάρξει αξιοπιστία των
δρομολογίων.
Το τραίνο έπρεπε να προστατευτεί από πάσης φύσεως φιλοδοξίες
και σκοπιμότητες. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επέκτεινε την υπηρεσία όσο μακριά
γινότανε (έως Καμίνια) χωρίς να χαλάσει τον ωριαίο προγραμματισμό των
δρομολογίων. Το είχε πράξει κατά το παρελθόν με τα Αραχωβίτικα που δεν
τα συμπεριέλαβε στην επέκταση παρόλο που η αποβάθρα είχε
κατασκευαστεί. Το πρόσφατο ΔΤ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θεωρούμε ότι δεν
αποδέχεται αμφισβητήσεις. Από την έναρξη του προαστιακού κάνουμε
συνεχώς παρεμβάσεις και προτάσεις προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με βάση τις
πραγματικές δυνατότητες των εταιρειών (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και με γνώμονα
την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών. Έως το τέλος της εβδομάδας
περιμένουμε να ανακοινωθούν τα επιπλέον 3 δρομολόγια του Νότιου κλάδου
ενώ τον άλλο μήνα αναμένεται η έκδοση των μηνιαίων καρτών. Επίσης
πιέζαμε τον τοπικό ΟΣΕ να τελειώσει με τις εναπομείναντες εργασίες δηλαδή
την ανάταξη της κατεστραμμένης περίφραξης και την επέκταση αυτής καθώς
και την αποκατάσταση των προβλημάτων στη γραμμή. Αφού τελειώσουν και
οι τελευταίες παρεμβάσεις θα πρέπει ο ΟΣΕ να κάνει όλες τις απαιτούμενες
ενέργειες για να αρθεί ο περιορισμός της ταχύτητας που είχε επιβληθεί
κατόπιν εισαγγελικής παρέμβασης στα μέσα τη δεκαετίας του 1980 έπειτα
από κάποιο δυστύχημα. Αν κάποιος ήθελε να προσάψει ευθύνες στην
ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μόνο γιατί δεν προέβλεψε παραπάνω προσωπικό όταν
έκανε τις προσλήψεις σε μηχανοδηγούς για να καλύψει όλες τις βάρδιες
του Νότιου κλάδου, την προσθήκη επιπλέον βραδινών δρομολογίων το
καλοκαίρι, τις Παρασκευές και τα Σάββατα και όχι γιατί δεν εκτελεί
δρομολόγια προς κ. Αχαΐα. Τα υπόλοιπα ας τα βρουν ΟΣΕ και Περιφέρεια
όπως έκαναν όλα αυτά τα χρόνια ελπίζοντας ότι το τραίνο θα φτάσει έως κ.
Αχαΐα.

Ο Διαχειριστής της Ομάδας του FB
Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών
Βασίλειος Γκλαβάς
Μηχανικός Τ.Ε. Η/Υ

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα