Ελον Μασκ: Ξεκινά από την Πάτρα το όραμά του για την νότια Ευρώπη | dete

Ελον Μασκ: Ξεκινά από την Πάτρα το όραμά του για την νότια Ευρώπη

Όταν ο Ελον Μασκ αποφάσισε να εφεύρει τον ίδιο του τον εαυτό, θα πρέπει να επέλεξε το πρότυπο της «διπολικής μεγαλοφυΐας». Δηλαδή την εντελώς αντιφατική προσωπικότητα ενός ανθρώπου, ο οποίος εντυπωσιάζει με την τόλμη των οραμάτων και τις τεχνολογικές κατακτήσεις του, ενώ ταυτόχρονα εκστομίζει τρομακτικές ανοησίες και κυλιέται πρόθυμα στη μικροπρέπεια. Αν μη τι άλλο, όμως, η συνταγή αυτο-διαφήμισης του Μασκ αποδεικνύεται εξαιρετικά επιτυχημένη: κατάφερε να στείλει το «CrewDragon», την πρώτη επανδρωμένη ιδιωτική κάψουλα, στο διάστημα, σε συνεργασία με τη NASA.
Μόλις δύο ημέρες αργότερα, το πρωτότυπο «Star ship SN5», ένα είδος λεωφορείου που ετοιμάζει ο Μασκ, πραγματοποίησε μια μικρή αλλά καθ’ όλα επιτυχή δοκιμαστική πτήση. Με τα επιτεύγματα αυτά, η εταιρεία του Μασκ Space X αποδεικνύει ότι οδεύει σταθερά προς τον στόχο της, τον εποικισμό του πλανήτη Άρη από γήινους, με ενδιάμεσο σταθμό τη Σελήνη. Εξάλλου, ο ίδιος ο Μασκ επιθυμεί να εγκατασταθεί μόνιμα στον Αρη, καθώς φοβάται ότι η Γη θα καταστραφεί από την εξέγερση των ρομπότ.
Η επιστημονική φαντασία και η τεχνολογική πραγματικότητα συγχέονται στο μυαλό και τα λόγια του Ελον Μασκ, ενός ανθρώπου που θυμίζει το πρότυπο του αιρετικού πανεπιστήμονα, αλχημιστή και εφευρέτη της Αναγέννησης. Είναι όμως οι αδιαμφισβήτητες και μεγαλοπρεπείς επιτυχίες του αυτές που αποστομώνουν οποιονδήποτε επίδοξο επικριτή του.

Οι θεωρίες συνωμοσίας

Ο Μασκ ξεσηκώνει αντιδράσεις κυρίως επειδή συχνά υποστηρίζει δημοσίως θεωρίες συνωμοσίας εντελώς ανάξιες με το επίπεδο της ευφυΐας και των γνώσεών του.
Μία από αυτές είναι η πεποίθησή του ότι οι πυραμίδες της Αιγύπτου κατασκευάστηκαν από εξωγήινους. Επειδή υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο Μασκ να πιστεύει αυτό που λέει, κυρίως όμως επειδή διαθέτει παγκόσμια αναγνωρισιμότητα και επιρροή, η Αιγύπτια υπουργός Διεθνούς Συνεργασίας Ράνια αλ-Μασάτ του απάντησε αυτοπροσώπως, προσκαλώντας τον επισήμως να επισκεφθεί τη χώρα της, μαζί με στελέχη της Space X, ώστε να διαπιστώσουν ιδιοίς όμμασι ότι οι πυραμίδες ανεγέρθησαν από γήινους.
Και από την 1η Ιουλίου, η ναυαρχίδα του εταιρικού ομίλου Μασκ, ηTesla, βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Με κριτήριο την κεφαλαιοποίηση αγοράς των 267 δισ. δολαρίων, ηTesla, η οποία κατασκευάζει αποκλειστικά και μόνο ηλεκτροκίνητα οχήματα, ξεπέρασε τους παραδοσιακούς κολοσσούς του κλάδου (Toyota,VWGroup,GMκ.λπ.) για να κατακτήσει τον τίτλο της «βιομηχανίας αυτοκινήτων με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο». Για οτιδήποτε πέραν του πλανήτη Γη, ο Ελον Μασκ έχει επενδύσει στη SpaceX –και μάλιστα με απαράμιλλη αποτελεσματικότητα.

«Ψήφος εμπιστοσύνης» στην Ελλάδα

Ξεκάθαρη «ψήφος εμπιστοσύνης» προς τη χώρα μας είναι η επιλογή της Αθήνας για το άνοιγμα παραρτήματος της Tesla. Αν εξαιρεθεί η έκθεση αυτοκινήτων στη Ρώμη και η γενικότερη παρουσία της εταιρείας στην Ιταλία, το κατάστημα που, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, θα ανοίξει η Tesla εντός εμπορικού κέντρου των βορείων προαστίων (πιθανότατα στο «Golden Hall») δημιουργεί έναν κόμβο για ολόκληρη την περιοχή της Nοτιοανατολικής Ευρώπης.
Βεβαίως, ουδείς θα πρέπει να περιμένει ότι τα μοντέλα της Tesla στην Ελλάδα θα γίνουν ανάρπαστα, εφόσον το φθηνότερο εξ αυτών θα πωλείται προς περίπου 45.000ευρώ.Ωστόσο, η έλευση της Tesla σηματοδοτεί αφενός την εναρμόνιση της Ελλάδας με την παγκόσμια τάση προς τον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης, αφετέρου προσφέρει στην αμερικανική εταιρεία μια βάση περαιτέρω ανάπτυξης.
Διότι, εκτός από αυτοκίνητα, η Tesla κατασκευάζει μπαταρίες και συστήματα φόρτισης, δραστηριοποιούμενη σε έναν τομέα απέραντων ευκαιριών ανάπτυξης. Μάλιστα, ήδη από την αρχή του 2019, αντιπροσωπία της είχε έρθει στην Αθήνα και είχε συνάντηση με στελέχη του υπουργείου Ενέργειας. Η πρόταση που κατέθεσε αφορούσε στη δοκιμαστική εφαρμογή ενός εγχειρήματος με στόχο την ενεργειακή αυτονόμηση των ελληνικών νησιών. Η Tesla θα αναλάμβανε να εγκαταστήσει δίκτυα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και συσσωρευτών, δικής της κατασκευής. Οι εκλογές και η αλλαγή πολιτικής ηγεσίας που μεσολάβησαν, όμως, δεν ευνόησαν την πρόοδο του συγκεκριμένου σχεδίου, το οποίο βέβαια μπορεί να ξεπαγώσει υπό τις πολύ πιο ευνοϊκές τρέχουσες συνθήκες.
Η έλευση της Tesla επισήμως και η πρόθεση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να προωθήσει δραστικά την ηλεκτροκίνηση ανοίγουν νέες προοπτικές. Είναι, άλλωστε, γνωστό το σχέδιο του Ελον Μασκ για την «άλωση» της Ευρώπης, με τη δημιουργία «ηλεκτρικών αυτοκινητοδρόμων» οι οποίοι θα διασχίζουν την ήπειρο. Πρόκειται για ένα δίκτυο οδικών αξόνων, καθ’ όλα έτοιμων να υποστηρίξουν την επαναφόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ένας από αυτούς θα συνδέει την Πορτογαλία με την Τουρκία. Το ελληνικό του τμήμα ξεκινά από την Πάτρα, περνά περιφερειακά της Αθήνας, συνεχίζει προς Βορρά και μέσω Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης καταλήγει στην Κωνσταντινούπολη-σύμφωνα πάντα με τα σχέδια του Μασκ και των συνεργατών του.
Κατά μήκος μιας διαδρομής συνολικού μήκους περί τα 5.000 χλμ. έχουν προβλεφθεί 250 σταθμοί, με 1.500 ταχυφορτιστές. Σε κάθε περίπτωση, το κρίσιμο γεγονός για οποιαδήποτε εξέλιξη θα είναι η παρουσία του Ελον Μασκ στην Αθήνα. Τα εγκαίνια στην έκθεση της Tesla, πιθανότατα λίγο πριν από τα Χριστούγεννα του 2020, δεν θα μπορούσαν να γίνουν παρά μόνο από τον επιχειρηματία αυτοπροσώπως.