Διόδια Εγνατίας: Από την διαπραγμάτευση με τους ιδιώτες θα κριθούν οι «απαλλαγές Σπίρτζη» | dete

Διόδια Εγνατίας: Από την διαπραγμάτευση με τους ιδιώτες θα κριθούν οι «απαλλαγές Σπίρτζη»

Από τις μελέτες της Εγνατίας και του ΤΑΙΠΕΔ και από την διαπραγμάτευση με τους ιδιώτες, θα εξαρτηθεί το μέλλον των απαλλαγών σε κατοίκους, ανέργους και άτομα με αναπηρία στον μεγάλο αυτοκινητόδρομο. 

Ύστερα από πολλές περιπέτειες και συνεχείς αναβολές, το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζεται να ξεκινήσει εκτός απροόπτου τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας στις 26 Ιανουαρίου, με την έναρξη της πρώτης φάσης του διαγωνισμού που είναι η εκδήλωση ενδιαφέροντος. Όμως η πρόσκληση σε ιδιώτες γίνεται με πολλούς αστερίσκους αφού η σαλαμοποίηση της τιμολογιακής πολιτικής, οι εκκρεμότητες και οι διαφωνίες κορυφής δημιουργούν συνεχώς νέα επεισόδια στο πολύχρονο σήριαλ.

Η κοινωνική πολιτική του υπουργείου Υποδομών είναι ένα από τα τελευταία σημεία τριβής, το οποίο συναντά σοβαρές ενστάσεις από το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων και τους θεσμούς. Ο υπουργός μειώνει τα διόδια την ώρα που το ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκει να τα αυξήσει, αναπροσαρμόζοντας την χιλιομετρική χρέωση που σήμερα παραμένει στο χαμηλότερο επίπεδο (0,03 ευρώ).

Οι αντιρρήσεις που διατυπώνονται έχουν ενσωματωθεί και στο συμπληρωματικό μνημόνιο για την τρίτη αξιολόγηση, με την πρόβλεψη για αντικατάσταση της κοινής υπουργικής απόφασης που υπέγραψαν στις 27 Νοεμβρίου οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και ο υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης. Στην απόφαση αυτή περιλαμβάνονται οι επίμαχες αλλαγές αλλά και η μείωση διοδίων σε ορισμένους σταθμούς της Εγνατίας.