Διορισμοί 15.000 εκπαιδευτικών μέσα στην επόμενη τριετία | dete

Διορισμοί 15.000 εκπαιδευτικών μέσα στην επόμενη τριετία

Διορισμούς 15.000 εκπαιδευτικών μέσα στην επόμενη τριετία προγραμματίζει η κυβέρνηση. Αυτό δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο 104,9 FM».

Αναλυτικά, αναφερόμενος στο χρονοδιάγραμμα προσλήψεων εκπαιδευτικών, αλλά και την κατάργηση των μνημονιακών προβλέψεων για τις προκηρύξεις θέσεων ΔΕΠ ο υπουργός Παιδείας δήλωσε: «Ανακοινώσαμε διορισμούς για τρία χρόνια, 15.000 διορισμούς σε βάθος τριετίας. Η πρώτη ομάδα θα είναι 4.500 για την ειδική αγωγή, όπου έχουμε τεράστιες ανάγκες. Θα ανακοινώσουμε την επόμενη εβδομάδα το σύστημα διορισμού και θα προχωρήσουμε στις αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις, θα ανοίξει το σύστημα για τις αιτήσεις κ.λπ. Άρα προχωράμε για τους διορισμούς, που θα είναι 4.500 για τον επόμενο Σεπτέμβρη και 5.250 το 2020 και 5.250 το 2021. Αυτά όλα είναι δεσμεύσεις, έχουν περάσει στον προϋπολογισμό, όπως έπρεπε οι πρώτες 4.500 κ.λπ. Από του χρόνου τον Αύγουστο θα ισχύει στα Πανεπιστήμια το 1 προς 1, δηλαδή για κάθε διδάσκοντα που φεύγει, θα μπορεί να προκηρυχθεί η θέση του, όπως ήταν πριν την κρίση».

«Ανεξαρτήτως προσφυγής τα αναδρομικά στους Πανεπιστημιακούς»

Σχετικά με την καταβολή των οφειλόμενων αναδρομικών στους Πανεπιστημιακούς ο κ. Γαβρόγλου διαβεβαίωσε πως «είναι τεχνικά ζητήματα που επεξεργαζόμαστε με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και θα ανακοινώσουμε πολύ σύντομα τη ρύθμιση» και γνωστοποίησε: «Εκείνο που σίγουρα μπορώ να πω είναι ότι θα πάρουν όλοι αναδρομικά, ανεξαρτήτως αν κάποιοι έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη ή όχι. Κάποιοι είχαν προσφύγει, είχαν δικαιωθεί και κάποιοι δεν είχαν προσφύγει».

Η ώρα έναρξης των μαθημάτων στα σχολεία 

Ερωτηθείς για τον σχεδιασμό αλλαγής της ώρας έναρξης μαθημάτων στα σχολεία στις 9 το πρωί, που προανήγγειλε κατά τη διάρκεια του φετινού αγιασμού και την κριτική που ασκήθηκε από την αντιπολίτευση, ότι δεν προηγήθηκε μελέτη της ανακοίνωσης της πρότασης ο κ. Γαβρόγλου εξήγησε: «Όταν πας με κάτι εντελώς έτοιμο σου λένε "δεν το συζητήσαμε", όταν πας από το μηδενικό σημείο σου λένε "μα τις μας λες τώρα, φέρε μια πρόταση να τη συζητήσουμε". Προσπαθούμε πάντα και πάμε επεξεργασμένες προτάσεις, όχι στην τελική τους μορφή. Οι καταρχήν ενδείξεις, συζητήσεις, επιστημονικές απόψεις είναι στην κατεύθυνση που ανακοινώσαμε. Τώρα πρέπει να δούμε αρκετές λεπτομέρειες. Έχουμε φτιάξει μιαν ομάδα εργασίας, η οποία θα δει αυτά τα θέματα πολύ συστηματικά. Πάντως φαίνεται από παντού να υπάρχει λογική ότι ο οργανισμός των εφήβων ξυπνάει αργότερα από ό,τι των ενηλίκων θα δώσει μία αναπνοή στην καθημερινότητα, να το συζητήσουμε ψύχραιμα και να δούμε τι είναι το καλύτερο για τα παιδιά και τις οικογένειες».

"Δεν έχουν θέση στα ΑΕΙ άνθρωποι σαν τον καθηγητή του ΤΕΙ Σερρών"

Παράλληλα, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε σχετικά με την υπόθεση του καθηγητή του ΤΕΙ Σερρών «Δεν έχουν θέση στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματά μας τέτοιοι άνθρωποι εφόσον κριθούν ένοχοι, αλλά ο νόμος μας δίνει και τη δυνατότητα να απομακρυνθούν από τα καθήκοντά τους μέχρις ότου αποφανθεί η Δικαιοσύνη».

Ο υπουργός επισήμανε πως «είναι ένα άτομο ανάμεσα στις πολλές χιλιάδες», ώστε «να μην αρχίσουν γενικεύσεις ως προς τη συμπεριφορά αυτή» και εκτίμησε πως «το καλύτερο και ηθικότερο είναι η ανοιχτή καταγγελία τέτοιων συμπεριφορών». «Μελέτησα χθες τον φάκελλο του συγκεκριμένου ΤΕΙ, είχαμε μόνο μία ανώνυμη καταγγελία πριν από έναν χρόνο. Οι ανώνυμες καταγγελίες είναι ένα περίπλοκο ζήτημα, μαζί με το κριτήριο αθωότητας, που πάντα πρέπει να υπάρχει στη δημοκρατία μας. Προχωρήσαμε και στείλαμε εκεί που έπρεπε να στείλουμε την καταγγελία αυτή, δεν έγινε τίποτε. Νομίζω ότι η κοινωνία είναι πια πάρα πολύ ώριμη, ώστε οποιοσδήποτε επί της ουσίας και τεκμηριωμένα κάνει μια καταγγελία και να προστατεύεται αυτό το άτομο (σ.σ. ο καταγγέλων), αλλά και μέσω αυτών να υπάρχει η όποια ποινή προβλέπεται για αυτά τα ζητήματα. Βεβαίως έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία οι καταγγελίες να γίνονται και πολύ τεκμηριωμένα», διευκρίνισε.

Παρατήρησε δε, πως «αξιολογήσεις καθηγητών έχουν γίνει και παίρνουμε υπόψη τις αξιολογήσεις», όμως, στη συζήτηση για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης θα πρέπει «να μπορέσουμε να βάλουμε στο τραπέζι όχι μόνο τη θετική πλευρά των πανεπιστημίων μας και των ΤΕΙ, αλλά και κάποιες σκοτεινές πλευρές».