ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ: Παραμένουν οι δυσκολίες στην Πατρών – Κορίνθου | dete

ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ: Παραμένουν οι δυσκολίες στην Πατρών - Κορίνθου

Ο υπουργός υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είχε δεσμευθεί -κατά την επίσκεψή του στην Πάτρα στις 23-24 Ιανουαρίου- ότι η Ολυμπία Οδός θα είναι «λειτουργική έτοιμη» μέσα στον Μάρτιο, απ' ό,τι φαίνεται όμως οι δυσκολίες παραμένουν πολλές και το χρονοδιάγραμμα είναι δύσκολο να τηρηθεί!
Τη δέσμευση για «λειτουργική Ολυμπία» μέσα στο Μάρτιο επανέλαβε το Σάββατο, συνομιλώντας με στελέχη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, ο γγ Υποδομών Γιώργος Δέδες. Οπως είναι γνωστό, ο κ. Δέδες -μετά την επίσκεψη του υπουργού- είχε αναλάβει ως διαμεσολάβητής, στις επαφές με Δήμο Πατρέων και Περιφέρεια.
Το πλάνο περιελάμβανε εντός 20ημέρου την πρόταση για την επίλυση προβλημάτων που έχουν να κάνουν με την ολοκλήρωση της Πατρών - Κορίνθου, σε συνδυασμό με τη νέα γραμμή του τρένου από Κιάτο προς Ρίο και τα αντιπλημμυρικά έργα στο ύψος των δύο εργοταξίων που ζητούν εδώ και καιρό οι Δήμοι Πατρέων και Αιγιάλειας.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Ο χρονικός ορίζοντας για τη «λειτουργική Ολυμπία» έχει κατ' αρχάς εξαιρέσει πέντε τμήματα, τους κόμβους στο Ρίο, τα τρία «σημεία διεπαφής» με το νέο σιδηρόδρομο (ένα στην Κορινθία και δύο στην Αχαϊα, Ζαχλωρίτικα και Ροδοδάφνη) και τα έργα της αρχαιολογικής στο Κάμαρι Κορινθίας.
Παρά τις νέες δεσμεύσεις του κ. Δέδε, εκτός από τα πέντε αυτά τμήματα, οι τεχνικές δυσκολίες του έργου και ο βαρύς χειμώνας, έχουν ως αποτέλεσμα να αναμένονται νέες καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα. Προς το παρόν και μέχρι τις αρχές Μαρτίου, το μόνο τμήμα που αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία ολοκληρωμένο είναι 6 χιλ. του νέου δικτύου, στην περιοχή από Κιάτο έως Ξυλόκαστρο.
Το τμήμα Ξυλόκαστρο Ακράτα, μέσω του οποίου η Ολυμπία θα πλησιάσει επιτέλους στα Μαύρα Λιθάρια (όρια του Νομού Αχαΐας) αναμένεται να καθυστερήσει για αργότερα μέσα στην άνοιξη.
Οσον αφορά δε στο τμήμα του δρόμου Ακράτα, Αίγιο, η καθυστέρηση θα είναι μεγαλύτερη.
Οι δύο σήραγγες Ακράτας και Αιγείρας έχουν ολοκληρωθεί εδώ και ένα χρόνο περίπου, όμως καθυστέρησε πολύ η κατασκευή του βόρειου κλάδου του αυτοκινητοδρόμου με τις διακλαδώσεις του. Σύμφωνα με κυβερνητικό παράγοντα «τα έργα αντιμετώπισαν σημαντικές δυσκολίες και από τη βαρυχειμωνιά που αντιμετωπίζει η χώρα και αυτό προσέθεσε ακόμα μεγαλύτερες δυσκολίες στο να προχωρήσουν γρήγορα».
ΣΗΡΑΓΓΕΣ
Εκτός από τα 6 χλμ. του δρόμου Κιάτο-Ξυλόκαστρο, στα τέλη αυτού μήνα ή το αργότερο αρχές Μαρτίου, θα παραδοθούν τα 8,2 χλμ. που είναι οι σήραγγες της Παναγοπούλας. Εκτός από τις σήραγγες όμως, όλα σχεδόν τμήματα του έργου από την Αιγείρα ως την Πάτρα, δεν πρόκειται να είναι έτοιμα τον Μάρτιο ενώ για να είναι «λειτουργική» η Ολυμπία στην Αχαΐα, απαιτείται πλέον αγώνας δρόμου όλο το καλοκαίρι!