ΑΧΑΪΑ: Τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ…και 2020 σύγχρονο τρένο μέχρι το λιμάνι Πατρών | dete

ΑΧΑΪΑ: Τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ...και 2020 σύγχρονο τρένο μέχρι το λιμάνι Πατρών

Όλο και περισσότερα γίνονται τα σιδηροδρομικά έργα στη χώρα μας μιας και η ώρα του πρώτου ηλεκτροκίνητου τρένου από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη φαίνεται πως δεν πρόκειται να αργήσει καθώς μας χωρίζει μία διετία.

Αυτή την εποχή από την ΕΡΓΟΣΕ κατασκευάζεται πλήθος έργων, άλλα ώριμα, άλλα μόλις ξεκίνησαν, άλλα είναι έτοιμα να ξεκινήσουν και άλλα οδεύουν προς υλοποίηση. Θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει την τρέχουσα δεκαετία ως τη σιδηροδρομική δεκαετία για τη χώρα.

ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2017
Η γενιά έργων που ξεκίνησε από το 2011 μέχρι το 2014 αναμένεται να αρχίζει να ολοκληρώνεται σταδιακά από το 2016 να κορυφωθεί το 2017 και να φτάσει μέχρι το 2019. Με την απόδοση αυτών των έργων, για πρώτη φορά η χώρα θα έχει ένα λειτουργικό, μοντέρνο δίκτυο, με διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση και σε κάποιες περιοχές αναβαθμισμένο τοπικό δίκτυο.

Το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας -ο ΠΑΘΕΠ όπως ονομάζεται- χωρίζεται σε 2 βασικούς διαδρόμους. Ο πρώτος είναι ο διάδρομος Αθήνα-Θεσσαλονίκη που περιλαμβάνει και τους κλάδους προς Ειδομένη και Προμαχώνακαι ο δεύτερος διάδρομος είναι ο Αθήνα-Πάτρα που περιλαμβάνει και το δίκτυο της Αττικής.

Αθήνα-Θεσσαλονίκη: Αυτή την εποχή έχουμε σε προχωρημένο στάδιο το έργο-σκούπα στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκόςμήκους 106χλμ που ολοκληρώνει έργα 20ετίας. Περιλαμβάνει την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2017.

Ένα δεύτερο έργο είναι η ανάταξη της ηλεκτροκίνησης (λόγω φθορών και κλοπών) στο τμήμα Αθήνα-Τιθορέα. Πρόκειται για έργο που με την ολοκλήρωση του τον Μάϊο του 2016 θα επιτρέψει για πρώτη φορά στα ηλεκτροκίνητα τρένα να φτάσουν μέχρι τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της Αθήνας. Το έργο είναι σε φάση ολοκλήρωσης.

Το τρίτο έργο σε εξέλιξη είναι η κατά τόπους σηματοδότηση στον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας. Το έργο αυτό έχει καθυστερήσει χρονικά και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2017.

Σε δημοπράτηση είναι το έργο ολοκλήρωσης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη μήκους 25χλμ. Τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν το 2016 και να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2017.

Συνολικά τα έργα στον κεντρικό σιδηροδρομικό διάδρομο αναμένεται να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2017 και να τεθεί σε λειτουργία για πρώτη φορά το ηλεκτροκίνητο τρένο που θα διανύει την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη με 3 ώρες και 10 λεπτά. Η χρονοαπόασταση αυτή θεωρείται ανταγωνιστική του αεροπλάνου καθώς το τρένο θα ξεκινά και θα καταλήγει στα κέντρα των 2 πόλεων.

Αθήνα-Πάτρα: Εδώ έχουμε αρκετά έργα και αρκετές εκκρεμότητες. Σε εξέλιξη είναι το μεγάλο έργο-σκούπα Κιάτο-Ροδοδάφνη, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017, περίπου 1 έτος μετά την προκαθορισμένη του παράδοση σε λειτουργία. Το έργο Διακοπτό-Ροδοδάφνη που περιλαμβάνει και την κατασκευή των σταθμών μέχρι τη Ροδοδάφνη είναι σε πολύ προχωρημένο σημείο και αναμένεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2016.

Σε κατασκευή είναι και το έργο αναβάθμισης στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος που περιλαμβάνει τη μεγάλη Σήραγγα Παναγοπούλας (έχουν διανοιχθεί τα 2,5χλμ από τα συνολικά 4,5χλμ). Τα έργα προχωρούν με κάποιες καθυστερήσεις και η ολοκλήρωση τους τοποθετείται στα τέλη του 2017, περίπου 1 έτος από την αρχικά προκαθορισμένη προθεσμία ολοκλήρωσης.

Σε αναμονή υπογραφής της σύμβασης είναι το επόμενο μεγάλο έργο αναβάθμισης στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο που φέρνει το έργο κυριολεκτικά στην πόρτα της Πάτρας. Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2016 και να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2019.

Το 2017 αναμένεται να κυκλοφορήσει και πάλι τρένο στο δίκτυο της Βόρειας Πελοποννήσου, μετά από 11 χρόνια παύσης λόγω εργασιών. Θα ξεκινήσει στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, το 2018 θα φτάσει μέχρι τον Ψαθόπυργο και το 2019 μέχρι το Ρίο.

Στα επόμενα βήματα περιμένουμε τη δημοπράτηση του έργου Ρίο-Λιμάνι Πάτρας (2016) με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020, την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020 και την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Ροδοδάφνη-Πάτρα με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020-2022.

Δίκτυο Αττικής: Εδώ έχουμε -όπως αναφέρθηκε παραπάνω- σε εξέλιξη το έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα-3 Γέφυρες ενώ σε κατασκευή είναι και το έργο ολοκλήρωσης της αναβάθμισης και τοποθέτησης ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα-Πειραιάς. Τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Μάϊο και τον Αύγουστο του 2016 και να επιτρέψουν στο ηλεκτροκίνητο τρένο να φτάσει εκτός από το κέντρο της Αθήνας και στο λιμάνι του Πειραιά.

Σε εξέλιξη είναι και το μεγάλο έργο της Β` φάσης στο Θριάσιο Πεδίο που όμως δεν αφορά έργα αναβάθμισης ή λειτουργίας νέου τμήματος αλλά τερματικό hub εμπορευματικού τύπου. Σε εκκρεμότητα είμαστε αναφορικά με τηνεπέκταση του Προαστιακού της Αθήνας προς Λαύριο και Ραφήνα που έχουν εξαγγελθεί και από αυτή την Κυβέρνηση.

Δίκτυο Θεσσαλίας: Σε εξέλιξη είναι η Α`φάση εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Λάρισα-Βόλος που θα ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες. Αναμένεται η δημοπράτηση της Β` φάσης που θα ολοκληρώσει τα έργα ενώ αναμένεται και δημοπράτηση για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2019 ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΡΓΩΝ

2016 - ΜΑΙΟΣ

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ-ΑΝΑΤΑΞΗ  ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΑΘΗΝΑ-3 ΓΕΦΥΡΕΣ-ΤΙΘΟΡΕΑ

2016 - ΙΟΥΝΙΟΣ

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΜΕ ΔΙΠΛΗ ΓΡΑΜΜΗ ΔΙΑΚΟΠΤΟ-ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΟΥΣ

2016 - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ

2017 - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΙΘΟΡΕΑ-ΔΟΜΟΚΟΣ

2017 - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

ΑΝΑΤΑΞΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ

2017 - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΔΙΠΛΗ ΓΡΑΜΜΗ ΥΨΗΛΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΤΜΗΜΑ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ-ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ

2017  (ΣΕ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ)

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟ-ΕΙΔΟΜΕΝΗ

2019 (ΣΕ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ)

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΔΙΠΛΗ ΓΡΑΜΜΗ ΥΨΗΛΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΤΜΗΜΑ ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ-ΡΙΟ