Αχαΐα: Με αρκετά κενά ξεκινάει η σχολική χρονιά για δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια | dete

Αχαΐα: Με αρκετά κενά ξεκινάει η σχολική χρονιά για δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια

Δεδομένα είναι τα δεκάδες κενά σε δασκάλους και καθηγητές, τόσο στην Πρωτοβάθμια, όσο και την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στα σχολεία της Αχαΐας, εν όψει της σχολικής χρονιάς.

Το ζήτημα πλέον είναι που θα φτάσει ο αριθμός τους, κάτι που θα καθοριστεί από αστάθμητους παράγοντες που εν μέρει έχουν να κάνουν και με τον κορωνοϊό (όπως η άδεια ειδικού σκοπού) αλλά και τις αποσπάσεις – μεταθέσεις για την τελική τοποθέτηση των αναπληρωτών.

Το σίγουρο είναι ότι ο αριθμός του πρώτου κύματος των αναπληρωτών δεν επαρκεί για να καλύψει τα κενά. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, τα κενά αναμένεται να ξεπεράσουν τα 150.

Το πρόβλημα εστιάζεται στους δασκάλους που τα κενά εκτιμάται ότι είναι γύρω στα 50 με 60, ενώ κενά εντοπίζονται και στις ειδικότητες όπως για παράδειγμα η θεατρολογία, τα καλλιτεχνικά ή η φυσική αγωγή.

Κενά θα υπάρξουν και στα μαθήματα της παράλληλης στήριξης και στα ΖΕΠ (πάνω από 20).

Με ελλείψεις θα ξεκινήσει η χρονιά, όπως όλα δείχνουν και στα γυμνάσια και τα λύκεια, με το πρόβλημα εδώ να εντοπίζεται κυρίως στα σχολεία της περιφέρειας του νομού, σε διάφορα μαθήματα, γενικής παιδείας, αλλά και ειδικοτήτων.

Ο ακριβής αριθμός των κενών θα φανεί μετά το χτύπημα του πρώτου κουδουνιού και την έναρξη της σχολικής χρονιάς στις 14 Σεπτεμβρίου.

Καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση του θα παίξει, σύμφωνα με εκπαιδευτικούς κύκλους, η άδεια του ειδικού σκοπού την οποία σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν αρκετοί εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες υγείας, κάτω από τη σκιά του φόβου της διασποράς και του κορωνοϊού.

Πλέον οι δυο διευθύνσεις εκπαίδευσης περιμένουν το δεύτερο κύμα των προσλήψεων των αναπληρωτών, με την ελπίδα ότι θα καλυφτούν τόσο τα κενά που υπάρχουν, όσο και αυτά που πρόκειται να δημιουργηθούν.

Διαφορετικά είναι υποχρεωμένες να καταφύγουν στις γνωστές «αλχημείες» προκειμένου να γίνονται όλα τα μαθήματα σε όλα τα σχολεία του νομού. Κάτι που όμως αν τα κενά αυτά παραμείνουν μοιάζει αδύνατον.