Αυτό είναι το πιο διάσημο Fashion Brand του πλανήτη αυτή τη στιγμή | dete

Αυτό είναι το πιο διάσημο Fashion Brand του πλανήτη αυτή τη στιγμή

Εχετε δει τα παπούτσια του brand σε κάθε it girl. Τις τσάντες του οίκου έχουν λατρέψει χιλιάδες σελέμπριτι και γυναίκες με επιρροή, σε κάθε χώρα του κόσμου.

Οι καμπάνιες θα μπορούσαμε κυριολεκτικά να πούμε ότι είναι από άλλο πλανήτη.

Μιλάμε, φυσικά, για τον οίκο Gucci, το πιο δημοφιλές πλέον brand, σε όλο τον κόσμο.

Το Business of Fashion σε συνεργασία με την Lyst, δημοσίευσε μια νέα έκθεση, η οποία αποκάλυψε ότι η Gucci είναι η πιο δημοφιλής μάρκα για το δεύτερο τρίμηνο του 2017, δηλαδή από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο. Το BoF μάλιστα ανέφερε το Gucci ως «το πιο καυτό εμπορικό σήμα στον πλανήτη».
Σύμφωνα με την έκθεση, οι πωλήσεις του οίκου Gucci αυξήθηκαν κατά 39,3% φέτος σε σύγκριση με την περσινή χρονιά, κάτι που μεταφράζεται σε 1,7 δισ. δολάρια. Επιπλέον, «Στα 10 καλύτερα προϊόντα παγκοσμίως, τα 4 είναι προϊόντα του οίκου Gucci».

Οι Yeezy, Balenciaga, Vetements και Givenchy συμπληρώνουν την top πεντάδα για το δεύτερο τρίμηνο του 2017.

Η ιστορία

O οίκος Gucci, ιδρύθηκε από τον Guccio Gucci στη Φλωρεντία. Το 1921, ο Guccio αποφάσισε να ασχοληθεί με το εμπόριο δερμάτινων ειδών και άνοιξε ένα μικρό κατάστημα στη Φλωρεντία. Έχοντας δουλέψει πολλά χρόνια στο ξενοδοχείο Savoy του Λονδίνου, είχε απορροφήσει όλη την εκλεπτυσμένη αισθητική της αγγλικής αριστοκρατίας και την εισήγαγε στην Ιταλία μέσω αποκλειστικών δερμάτινων ειδών που δημιουργούσαν οι καλύτεροι τεχνίτες της Τοσκάνης.

Μέσα σε λίγα χρόνια, ο Gucci γνωρίζει τεράστια επιτυχία, καθώς προσελκύει διεθνή πελατεία, η οποία αναζητά εξαιρετικής ποιότητας τσάντες, κορδόνια, γάντια, παπούτσια και ζώνες. Τα μοτίβα του Gucci έγιναν διαχρονικά σύμβολα μόδας και μιας ολοένα καινοτόμου αισθητικής σχεδίασης.

Αντιμετωπίζοντας την έλλειψη τυποποιημένων υλικών κατά τη διάρκεια των χρόνων της φασιστικής δικτατορίας στην Ιταλία, η Gucci εδραιώνεται ως επιχείρηση συνώνυμη με την εξαιρετική δημιουργικότητα και την επινοητικότητα. Η «Τσάντα Μπαμπού» είναι ένα από τα πρώτα εμβληματικά προϊόντα της Gucci. Αγαπημένη των καλλιτέχνιδων και των σελέμπριτι της εποχής, η τσάντα είναι διαθέσιμη ακόμα και σήμερα.

Gucci.com
Gucci.com

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1950, το εμπορικό σήμα, (με το πράσινο-κόκκινο-πράσινο logo, το οποίο προέρχεται από τη σέλα του αλόγου) γνωρίζει τεράστια επιτυχία και κάνει το brand πλέον αναγνωρίσιμο.

Με καταστήματα που ανοίγουν στο Μιλάνο και τη Νέα Υόρκη, η Gucci αρχίζει να «χτίζει» το όνομά της ως σύμβολο της σύγχρονης πολυτέλειας. Ο Guccio Gucci πεθαίνει το 1953. Οι γιοι του Aldo, Vasco, Ugo και Rodolfo αναλαμβάνουν την επιχείρηση.

Το 1960, η Gucci δημιουργεί κομμάτια που απολαμβάνουν οι πιο εικονικές προσωπικότητες της εποχής. Η Jackie Kennedy έχει παντού μαζί της την τσάντα Gucci, η οποία είναι γνωστή και ως Jackie O '. Οι Liz Taylor, Peter Sellers και Samuel Beckett κρατούν τη unisex «Hobo Bag». Tα κλασικά μοκασίνια με τη μεταλλική λεπτομέρεια από το χαλινάρι του αλόγου, γίνονται μέρος της μόνιμης συλλογής στο Ινστιτούτο Κοστουμιού, στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη. Το μαντήλι «Flora» δημιουργείται για την Grace Kelly την ώρα που η Gucci συνεχίζει να επεκτείνεται στο εξωτερικό με καταστήματα που ανοίγουν στο Λονδίνο, το Palm Beach, το Παρίσι και το Beverly Hills. Στα μέσα της δεκαετίας του '60, η Gucci υιοθετεί το θρυλικό διπλό λογότυπο «G».

Πιστή στις αρχές του Aldo, η Gucci συνεχίζει την παγκόσμια επέκτασή της, που πλέον στοχεύει στην Άπω Ανατολή. Καταστήματα ανοίγουν στο Τόκιο και στο Χονγκ Κονγκ. Η εταιρεία αυξάνει και διαφοροποιεί την παραγωγή, διεξάγει σημαντικές έρευνες για νέα πιο πολυτελή υλικά και προσεγγίζει έναν ακόμη πιο καινοτόμο σχεδιασμό δίχως να παρεκκλίνει από την αξεπέραστη ποιότητα και τη δεξιοτεχνία.

Τα ήδη κλασικά κομμάτια ανανεώνονται, παίρνουν νέα σχήματα και χρώματα και το κοινό τα αποθεώνει. Το 1982, η Gucci γίνεται ανώνυμη εταιρεία με κεφαλή πλέον το γιο του Rodolfo, Maurizio Gucci, ο οποίος κατέχει το 50% των μετοχών. Το 1984, ο Domenico De Sole γίνεται πρόεδρος της Gucci America. Η Investcorp, μια εταιρεία επενδύσεων με έδρα το Μπαχρέιν, αγοράζει το υπόλοιπο 50% που ανήκει στον Aldo Gucci και τους απογόνους του στα τέλη της δεκαετίας του '80.

Shutterstock
Shutterstock

Η Gucci ανανεώνεται παγκοσμίως μέσω ενός πρωτοποριακού συνδυασμού παράδοσης και καινοτομίας. Ο Tom Ford γίνεται καλλιτεχνικός διευθυντής της Gucci το 1994 και εμπλουτίζει την πολυτελή μάρκα με μια αίσθηση τόλμης και προκλητικότητας. Τα στιλάτα μεταξωτά φορέματα με τα μεταλλικά στοιχεία γίνονται εικόνες του μοναδικού οράματος του Ford. Η Gucci λαμβάνει τον τίτλο «Ευρωπαϊκή Εταιρεία του έτους 1998» για την χρηματοοικονομική της απόδοση, τη στρατηγική, το όραμα και την ποιότητα διαχείρισης της εταιρείας. Το 1999, η Gucci εισέρχεται σε μια στρατηγική συμμαχία με την Pinault-Printemps-Redoute και μεταμορφώνεται σε μια πολυεθνική ομάδα.

Αφού ο De Sole και ο Ford εγκατέλειψαν τις θέσεις τους το 2004, ο Mark Lee διορίστηκε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος το 2005. Mέχρι το 2014, στο τιμόνι της Gucci ήταν η σχεδιάστρια Frida Giannini, ενώ από το 2015 έως σήμερα την ευθύνη τοιυ οίκου δημιουργικά, φέρει ο Alessandro Michele.

apimages/Alessandro Michele
apimages/Alessandro Michele