Αρθρο του Τάσου Σταυρογιαννόπουλου: Η σχολική χρονιά τελειώνει όπως ξεκίνησε | dete

Αρθρο του Τάσου Σταυρογιαννόπουλου: Η σχολική χρονιά τελειώνει όπως ξεκίνησε

Το τρίτο και τελευταίο διδακτικό τρίμηνο ξεκίνησε στα σχολεία. Η σχολική χρονιά πλησιάζει στο τέλος της. Παρά το γεγονός, πως φέτος οι ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό ήταν μειωμένες, λόγω της μείωσης των διδακτικών ωρών στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου και της κατάργησης του υπεύθυνου δασκάλου στο ολοήμερο σχολείο, το πρόβλημα των κενών θέσεων εκπαιδευτικών ταλαιπώρησε σε μεγάλο βαθμό τις σχολικές μονάδες για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ακόμη και σήμερα εξακολουθούν να υπάρχουν εκπαιδευτικά κενά. Αυτήν την περίοδο τα κενά εκπαιδευτικών προκύπτουν για έκτακτους λόγους, όπως π.χ. εγκυμοσύνες, ασθένειες κ.λπ.

Ωστόσο, πολύ δύσκολα καλύπτονται, εφόσον δεν υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί, με αποτέλεσμα να χάνονται δεκάδες πολύτιμες διδακτικές ώρες.

Τις τελευταίες ημέρες σχολεία που ταλαιπωρήθηκαν ή εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται από ελλείψεις δασκάλων και νηπιαγωγών είναι τα Δημοτικά Σχολεία Χαϊκαλίου, Άρλας (όπου έχουμε αναστολή λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου για δεύτερη φορά φέτος), Σαγεΐκων, Καλαβρύτων, 51ο Πατρών, Νηπιαγωγείο Λιμνοχωρίου, Νηπιαγωγείο Μιχοΐου κ.λπ.

Μάλιστα, για να επουλωθούν τα προβλήματα χρησιμοποιούνται και αντιπαιδαγωγικές μέθοδοι, όπως π.χ. η μετακίνηση δασκάλου από το διθέσιο σχολείο Σκεπαστού στο Δημοτικό σχολείο Καλαβρύτων, με αποτέλεσμα τη λειτουργία του σχολείου του Σκεπαστού από εδώ και στο εξής ως μονοθέσιο ή η σύμπτυξη τάξεων στο Δημοτικό σχολείο Χαΐκαλίου, με αποτέλεσμα τη λειτουργία του σχολείου εδώ και ένα μήνα ως διθέσιο αντί τριθέσιο, που λειτουργούσε από την αρχή του σχολικού έτους.

Επιπλέον, από τις ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών δασκάλων και νηπιαγωγών που ανακοινώθηκαν χθες στην Αχαΐα και πάλι δεν τοποθετήθηκε κανείς.

Η χρονιά δυστυχώς, τελειώνει όπως ξεκίνησε. Πολλαπλά προβλήματα με κενά εκπαιδευτικών στην αρχή της σχολικής περιόδου, χαμένες διδακτικές ώρες, άνιση μεταχείριση των μαθητών και αναστάτωση των σχολείων.

Παρόμοια προβλήματα εξακολουθούν να ταλανίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα και τώρα που οδεύουμε προς τη λήξη του σχολικού έτους.