Ανταλλαγή diesel εκδόσεων με βενζίνης «θεσμοθετεί» η BMW στη Γερμανία

Παρά το γεγονός ότι η «δαιμονοποίηση» των diesel κινητήρων, δείχνει εν πρώτοις να λειτουργεί ανασταλτικά για τους στόχους μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η ολοένα αυξανόμενη δυσαρέσκεια με την οποία αντιμετωπίζονται είναι γεγονός και εδώ και αρκετό καιρό έχει λάβει και θεσμικές διαστάσεις υπό την μορφή πλείστων επικείμενων απαγορεύσεων και εξορισμού των αντίστοιχων εκδόσεων αυτοκινήτων από τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της Ευρώπης.

Σε αυτό το πλαίσιο η BMW, σε μια κίνηση καλής θέλησης και επιχειρώντας να κατασιγάσει τους φόβους των Γερμανών πελατών της, προσφέρει σε εκείνους που έχουν αποκτήσει πετρελαιοκίνητο μοντέλο της μέσω leasing, τη δυνατότητα να το ανταλλάξουν με το βενζινοκίνητο, εφόσον διαμένουν σε απόσταση έως και 100 χλμ. από γερμανική πόλη όπου θα απαγορευθεί η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Η κίνηση αυτή έρχεται σε συνέχεια της απόφασης γερμανικού δικαστηρίου, η οποία ουσιαστικά άνοιξε το δρόμο για τέτοιου είδους απαγορεύσεις ως μέτρο αντιμετώπισης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις γερμανικές πόλεις. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι βάσει των προβλέψεων της δικαστικής απόφασης δεν γίνεται οποιαδήποτε διάκριση μεταξύ νεότερης και παλαιότερης τεχνολογίας πετρελαιοκινητήρων, αφήνοντας την εκάστοτε απόφαση στη διακριτική ευχέρεια των δημοτικών αρχών.

H ΒΜW, όπως άλλωστε και οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Νο1 αγορά της Ευρώπης, έχουν ήδη εκφράσει την προσδοκία τους για «λογική εφαρμογή» της συγκεκριμένης δικαστικής απόφασης, επιζητώντας ουσιαστικά τη διάκριση ανάμεσα στους νεότερης και παλαιότερης τεχνολογίας diesel κινητήρες. Ενδεικτική είναι η δήλωση του επικεφαλής πωλήσεων και marketing της BMW στη Γερμανία, Peter van Bindsbergen ο οποίος ανέφερε ότι «οι diesel κινητήρες αποτελούν τα αποδοτικότερα σύνολα αυτή τη στιγμή ενώ χάρη στις νέες τεχνολογίες είναι και από τους φιλικότερους προς το περιβάλλον».

Παράλληλα με το πρόγραμμα ανταλλαγής, η BMW ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει και περιβαλλοντικό bonus στη Γερμανία ενθαρρύνοντας τους ιδιοκτήτες παλαιότερης τεχνολογίας οχημάτων (Euro 4) με diesel κινητήρα να αποκτήσουν ένα νέο αυτοκίνητο από την γκάμα των ηλεκτρικών της ή εναλλακτικά, με κινητήρα εσωτερικής καύσης προδιαγραφών Euro 6 με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως και 130 γρ./χλμ.

auto.in.gr