Αδυνάτισμα: Γιατί πεινάμε κάθε λίγο και λιγάκι και πώς θα το αντιμετωπίσουμε | dete

Αδυνάτισμα: Γιατί πεινάμε κάθε λίγο και λιγάκι και πώς θα το αντιμετωπίσουμε

Μπορεί να ακούγεται επώδυνα προφανές, αλλά υπάρχει μια διαφορά ανάμεσα στην πραγματική πείνα και την λαχτάρα για φαγητό επειδή βαριόμαστε, είμαστε αφυδατωμένοι ή βιώνουμε έντονο στρες. Παρότι αυτό το καταλαβαίνουμε, ωστόσο ακόμη υποσυνείδητα απλώνουμε το χέρι στα μπισκότα και τα κράκερ όταν η διάθεσή μας είναι πεσμένη. Υπάρχει τρόπος να ξεφύγουμε από αυτή την παγίδα του να τρώμε κάθε δύο ώρες;

Σύμφωνα με την ψυχολόγο διατροφής Georgia Ede το πρώτο βήμα για να ξεφύγουμε από το φαύλο κύκλο είναι να αναγνωρίσουμε τη διαφορά ανάμεσα στην πείνα και την λιγούρα για φαγητό. Υπάρχει τρόπος να καταλάβουμε τι ακριβώς ζητάει ο οργανισμός μας και να αντιδράσουμε αναλόγως.

Όλα σχετίζονται με την ινσουλίνη και τις αυξομειώσεις της, ενώ φαίνεται πώς το πρόχειρο φαγητό παίζει ρόλο στην διαδικασία που θα περιγράψουμε. Οι διαρκείς και απότομες αυξήσεις της γλυκόζης στο αίμα σε συνδυασμό με την αυξημένη έκκριση ορμονών του στρες θεωρούνται υπεύθυνες για την αίσθηση πείνας που μας κυριεύει στη διάρκεια της ημέρας. Και φαίνεται ότι το πρόχειρο φαγητό παίζει ρόλο. Όπως εξηγεί η Δρ. Ede η κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων πλούσιων σε ζάχαρη οδηγεί σε απότομη αύξηση της γλυκόζης του αίματος. Στη συνέχεια αυξάνεται η έκκριση ινσουλίνης προκειμένου να ρυθμίσει τη γλυκόζη. Όταν όμως το σάκχαρο του αίματος μειώνεται απότομα ο οργανισμός το εκλαμβάνει ως απειλή γι’ αυτό και εκκρίνει τις ορμόνες του στρες προκειμένου να επέλθει η ισορροπία, όπως εξηγεί η Δρ. Ede.

Ωστόσο αυτές οι ορμόνες του στρες πυροδοτούν το αίσθημα της πείνας και σ’ αυτό το σημείο βρίσκεται το κλειδί της «κατά φαντασία» πείνας και της υπερκατανάλωσης επεξεργασμένων τροφίμων.

Η λύση στο πρόβλημα είναι να καταπολεμήσουμε τις λιγούρες. Για να το πετύχουμε το μυστικό είναι να αποφεύγουμε τα επεξεργασμένα τρόφιμα ούτως ώστε να μην προσλαμβάνουμε επεξεργασμένα σάκχαρα και ραφιναρισμένους υδατάνθρακες που συμβάλλουν στην πυροδότηση της αδικαιολόγητης πείνας. Καλό είναι επίσης να καταναλώνουμε υδατάνθρακες με μέτρο στην καθημερινή μας διατροφή καθώς και επαρκή ποσότητα πρωτεϊνών προκειμένου να αποφεύγουμε τις απότομες αυξομειώσεις του σακχάρου στο αίμα. Επιπλέον μια διατροφή με τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες που συμβάλλουν στο αίσθημα του κορεσμού βοηθά στην καλύτερη ρύθμιση των τιμών του σακχάρου και την αποφυγή του αναίτιου αλλά παχυντικού τσιμπολογήματος.