Στην... πρίζα τα πλοία στο λιμάνι της Κυλλήνης. Σε εφαρμογή το πρώτο σχέδιο ηλεκτροδότησης

Σάρκα και οστά παίρνει ο σχεδιασμός για το πέρασμα της ελληνικής ναυτιλίας στην εποχή του ηλεκτρισμού. Ένα σχέδιο πολλών ετών, η ηλεκτροδότηση των πλοίων κατά την παραμονή τους στο λιμάνι, γίνεται πραγματικότητα, αφού στις 20 Δεκεμβρίου 2018 και στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Elemed (Electrification in the Eastern Mediterranean), πραγματοποιούνται τα εγκαίνια με την ηλεκτροδότηση του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «Fior di Levante» κατά τη διανυκτέρευσή του στο λιμάνι τα Κυλλήνης.
Την είδηση έδωσε ο διευθυντής ναυτικής τεχνολογίας και καινοτομίας Νοτίου Ευρώπης, Lloyd's Register Παναγιώτης Μήτρου κατά τη διάρκεια της δεύτερης μέρας των εργασιών της Ετήσιας Συνάντησης Ναυτικής Τεχνολογίας 2018, η διοργάνωση του οποίου γίνεται από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛΙΝΤ). Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα, που αφορά τη μετάβαση της χώρας μας σε πιο περιβαλλοντικές πρακτικές, αφού με τον τρόπο αυτό η επιβάρυνση στα λιμάνια θα ελαττωθεί κατακόρυφα, ενώ παράλληλα και το κόστος αναμένεται να είναι μικρότερο για τα πλοία, καθώς όταν βρίσκονται σε λιμενικές περιοχές χρησιμοποιούν καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο 0,1%.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στο κοινοτικό πρόγραμμα elemed σε δεύτερη φάση, η χώρα μας αναμένεται να αναλάβει πρωτοβουλίες προκειμένου να αναπτύξει τεχνολογίες ώστε να επιτύχει την ηλεκτρική κίνηση πλοίων σε πορθμειακές γραμμές. Σε θεωρητική μάλιστα βάση έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός ενός πλήρως ηλεκτρικού επιβατηγού καταμαράν, χωρητικότητας πλέον των 1.000 επιβατών, το οποίο θα δύναται να διανύει απόσταση 17-20 ναυτικών μιλίων.