Προαστιακός; Όχι πριν τον Οκτώβρη- Γιατί φτάσαμε να …ξεχάσουμε το καλοκαίρι | dete

Προαστιακός; Όχι πριν τον Οκτώβρη- Γιατί φτάσαμε να …ξεχάσουμε το καλοκαίρι

Ήταν στα μέσα του περασμένου Μαΐου όταν ο Απόστολος Κατσιφάρας έκανε την πρώτη δοκιμαστική βόλτα με τον Προαστιακό προς Κάτω Αχαΐα, συνοδεία φωτογράφων, δημοσιογράφων, καμερών και του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών Θάνου Βούρδα. Η όλη διαδικασία ήταν ενταγμένη στην προεκλογική εκστρατεία του εκ νέου υποψηφίου Περιφερειάρχη, ο οποίος επέσπευσε τις διαδικασίες των άτυπων και σαφώς πρόωρων εγκαινίων, προκειμένου να αποκομίσει επικοινωνιακά οφέλη από ένα έργο που επί των ημερών του είχε δρομολογηθεί.

Ήταν τότε που η λειτουργία του Προαστιακού προς την Κάτω Αχαΐα έμοιαζε να είναι μια ορατή πραγματικότητα και η δρομολόγηση των συρμών του μια σταδιακή εξέλιξη χωρίς ιδιαίτερα εμπόδια. Η ..επίσπευση λόγω εκλογών ήταν γνωστή, κανεις δεν περίμενε να ξεκινήσουν τα δρομολόγια στις αρχές Ιοουνίου, αλλά και  κανείς δεν φανταζόταν ότι θα φτάναμε στο σημείο να χάσουμε το καλοκαίρι.

«Με 11 υπερσύγχρονους σταθμούς, το έργο που υλοποιήθηκε χάρη στη συνέργεια της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που ανέλαβε τη χρηματοδότηση ύψους 5,36 εκ. ευρώ και του ΟΣΕ που το υλοποίησε είναι έτοιμο να μπει σε φάση εμπορικής λειτουργίας, ενισχύοντας την παρουσία του προαστιακού σιδηρόδρομου στην Πάτρα» ανέφερε τότε το σχετικό δελτίο Τύπου και συνέχιζε με την διάχυτη προεκλογική αισιοδοξία από την οποία είθισται να διαπνέονται τα δελτία Τύπου την προεκλογική περίοδο.

Μάλιστα γινόταν η επισήμανση ότι «κατά το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο, ελέχθησαν και οι τελευταίες τεχνικές λεπτομέρειες, ούτως ώστε να ξεκινήσουν τα κανονικά δρομολόγια. «Αρχικά, θα εκτελούνται δρομολόγια στην πρωινή ζώνη, ενώ από τα μέσα Ιουνίου θα εκτελούνται τουλάχιστον κάθε μία ώρα σε όλες τις βάρδιες» συνέχιζε η ανακοίνωση.

Υπήρχε και δήλωση του κ. Βούρδα επί του θέματος.

«Το σημερινό πρώτο δρομολόγιο αποτελεί ακόμη ένα δείγμα της βαρύτητας που δίνει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην ανάπτυξη και την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου» είχε πει.

Έκτοτε, πέρασαν μήνες. Έγιναν ακόμη κάποια δοκιμαστικά και μετά σιωπή. Κάποια στιγμή η αρχική ανακοίνωση περί δρομολογίων στα μέσα του Ιουνίου, μετατράπηκε σε μια αόριστη δέσμευση περί λειτουργίας εντός του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Ιουλίου.

Από τους αρμόδιους ούτε φωνή ούτε ακρόαση. Φτάσαμε στο σημείο να αναζητούμε τους υπαλλήλους για να λάβουμε ενημέρωση για να καταλήξουμε  σε μια  «ψυχρή» πρόβλεψη ότι ο προαστιακός δεν πρόκειται να λειτουργήσει πριν τον Οκτώβριο, χωρίς  να αποκλείεται και η έναρξη των δρομολογίων εντός του Νοεμβρίου.

 

 

Τι συνέβη και φτάσαμε ως εδώ;

 

Έχουμε να κάνουμε με μια κλασική περίπτωση ασυνεννοησίας μεταξύ των αρμοδίων υπηρεσιών ή έχουμε να κάνουμε με μια ακόμη πιο κλασική περίπτωση προεκλογικής εξαγγελίας που έγινε εν γνώσει των αρμοδίων ότι είναι απλά και μόνο … προεκλογική;

Ο πληροφορίες μας λένε ότι η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση.

Τα δοκιμαστικά δρομολόγια επιταχύνθηκαν προκειμένου να γίνει το έργο …ορατό από τους πολίτες, ενώ η ασυνεννοησία μεταξύ ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Περιφέρειας, οδήγησε στην παράταση των δρομολογίων παρά τις ελπίδες των πολιτών.

Κοινώς, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας βρισκόταν σε άμεση και καλή επαφή με τον ΟΣΕ αλλά δεν είχε την ίδια επαφή και με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δίχως την οποία δυστυχώς τα τρένα δεν κινούνται. Διότι αν ΟΣΕ και Περιφέρεια είχαν επαφή και συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα γνώριζαν το εξής απλό: ότι δεν υπάρχει προσωπικό και δεν θα μπορέσει αυτό να υπάρξει πριν από- τουλάχιστον- τον Οκτώβριο του 2019.

Γιατί τον Οκτώβριο; Γιατί δεν υπάρχουν μηχανοδηγοί και οι νέοι μηχανοδηγοί που προσελήφθησαν τον Οκτώβριο του 2018 απαιτείται να περάσουν μια χρονική περίοδο εκπαίδευσης και πιστοποίησης διάρκειας ενός έτους για μπορέσουν να οδηγήσουν τις αμαξοστοιχίες.

Όσο για το ερώτημα: «με ποιο προσωπικό έγιναν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια;» η απάντηση από ανθρώπους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ότι αυτά έγιναν με προσωπικό που βρέθηκε σε θέση να μπορεί να μετακινηθεί στην γραμμή του Προαστιακού επειδή για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα είχαν διακοπεί τα δρομολόγια του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου.

Οπότε, ξεχνάμε το καλοκαίρι και πάμε για φθινόπωρο. Καλώς εχόντων των πραγμάτων.

Γ. Κοντογεωργοπούλου

(εφ. 7 Μέρες Ενημέρωση)