Πατρών – Κορίνθου: Αν είχε ολοκληρωθεί το 2005 θα είχαν σωθεί 28 άνθρωποι κάθε χρόνο! | dete

Πατρών - Κορίνθου: Αν είχε ολοκληρωθεί το 2005 θα είχαν σωθεί 28 άνθρωποι κάθε χρόνο!

Στην πέμπτη χειρότερη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, κατατάσσεται η Ελλάδα, με βάση τους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα, προσομοιάζοντας σε χώρα της ανατολικής Ευρώπης.
Ωστόσο, η βελτίωση του οδικού δικτύου την τελευταία δεκαετία, με την παράδοση των νέων αυτοκινητοδρόμων, έχει συμβάλει σε σημαντική μείωση του φόρου αίματος στην άσφαλτο κατά μέσο όρο έως και 52%.
Στην περίπτωση της Ολυμπίας Οδού, η μείωση των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων, ήταν θεαματική, φτάνοντας το 90% σε σύγκριση με προηγούμενα χρόνια.
Αυτά διαπιστώνει σε έκθεσή του, το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών «Μάρκος Δραγούμης»(KEΦίΜ), θέλοντας να υπογραμμίσει το κόστος των πολιτικών επιλογών και την ανάγκη για ένα πιο αποτελεσματικό κράτος και πιο συνετή διαχείριση των δημοσίων πόρων.
Σύμφωνα με τη μελέτη του κέντρου, το ελληνικό κράτος δαπανούσε επί χρόνια πάνω από 120 εκ. ευρώ ετησίως για να καλύψει της ζημιές της ελλειμματικής Ολυμπιακής, ενώ με κόστος μόλις 50 εκ. ευρώ ετησίως, θα μπορούσε να μειώσει δραστικά την απώλεια ανθρώπινων ζωών από τροχαία δυστυχήματα.
Ειδικότερα, στη μελέτη επισημαίνεται ότι, μετά την ολοκλήρωση του έργου για τον οδικό άξονα Κορίνθου-Πατρών από την κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός», η συχνότητα των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα μειώθηκε κατά 90% σε σύγκριση με τα επίπεδα προ του 2008.
Βάσει αυτής της μείωσης, αν ο οδικός άξονας Κορίνθου-Πατρών είχε ολοκληρωθεί το 2005, τότε τα επόμενα τρία έτη που τη διαχείρισή του, την είχε ως επί το πλείστον το κράτος, θα είχαν σωθεί 84 ανθρώπινες ζωές ή 28 άνθρωποι ετησίως.
Στην πορεία υλοποίησης του έργου, ο συνδυασμός της εκτέλεσης των τεχνικών εργασιών και των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων (2009-2010 και 2014-2016) είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της συχνότητας των θανάτων από τροχαία κατά 39% σε σχέση με την πρό του 2008 περίοδο.
Στις Περιφέρειες Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας και Πελοποννήσου όπου το πρόβλημα ήταν οξύτερο, η μείωση ανήλθε στο 70%, 54%, 50% και 52% αντίστοιχα.
Παρά τη σημαντική μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα κατά 60% σε σχέση με το 2011, ο αριθμός των θυμάτων παραμένει υψηλός. Βάσει των στοιχείων του 2016, η Ελλάδα κατατάσσεται στην πέμπτη χειρότερη θέση ανάμεσα σε 26 ευρωπαϊκές χώρες ως προς τους κατά κεφαλήν θανάτους από τροχαία δυστυχήματα, αποκλίνοντας σημαντικά από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Φυσικά, σε επίπεδο οφέλους, η αποφυγή των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα δεν συγκρίνεται με τη λειτουργία μιας κρατικής επιχείρησης, οι υπηρεσίες της οποίας μπορούσαν να προσφερθούν-και τα τελευταία χρόνια προσφέρονται με επιτυχία-από τον ιδιωτικό τομέα.