Ο Προαστιακός και τα χρονοδιαγράμματα | dete

Ο Προαστιακός και τα χρονοδιαγράμματα

Ήταν 6 Μαΐου όταν έγινε η δοκιμαστική λειτουργία του Προαστιακού σιδηροδρόμου στο δρομολόγιο από Πάτρα προς Κάτω Αχαΐα, με τις ανάλογες ανακοινώσεις περί εκκίνησης των δρομολογίων, το αργότερο εντός των αρχών του Ιουνίου.

Βρισκόμαστε στις αρχές του Ιουλίου, αλλά τα δρομολόγια δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει, ενώ οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτό δεν μπορεί να καταστεί δυνατόν πριν τα μέσα του μήνα με τους αρμοδίους να αφήνουν ορθάνοικτο το ενδεχόμενο της έναρξης λειτουργίας στα τέλη του Ιουλίου.

Η καθυστέρηση προκαλεί διαμαρτυρίες από την πλευρά των κατοίκων της Κάτω Αχαΐας, αλλά και από την πλευρά των Πατρινών που είχαν ελπίσει σε μπάνια άνευ ταλαιπωρίας στις ακτές της Δυτικής Αχαΐας, που, συν τοις άλλοις διαθέτουν και γαλάζιες σημαίες.

Χθες, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών Θάνος Βούρδας, απέφυγε να δώσει σαφές χρονοδιάγραμμα έναρξης των δρομολογίων, γεγονός που ενίσχυσε την υποψία ότι μπορεί το τρενάκι να έκανε τα πρώτα του δοκιμαστικά βήματα τον Μάιο, αλλά υπάρχει κίνδυνος να βρεθεί στις ράγες στα τέλη του καλοκαιριού.

Κύκλοι του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ λένε ότι δεν έχουμε να κάνουμε με καθυστέρηση, αλλά με επίσπευση της δοκιμαστικής λειτουργίας, λόγω των εκλογών στην αυτοδιοίκηση για προφανείς λόγους επικοινωνιακής εκμετάλλευσης.

Η καθυστέρηση στην λειτουργία του τρένου οφείλεται στο ότι δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμη όλες οι μπάρες και η  ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως είναι λογικό, αρνείται να δώσει το ο.κ. για έναρξη δρομολογίων αν δεν έχει τοποθετηθεί και η τελευταία μπάρα.

Γενικότερα στην πολιτική υπάρχει ένα σοβαρό θέμα τάιμινγκ σχετικά με τις ανακοινώσεις, τις δεσμεύσεις και τις πράξεις. Kαι επ΄αυτού πρέπει τάχιστα να επιληφθούν οι πολιτικοί. Για να πάψουν κάποια στιγμή τα χρονοδιαγράμματα να προσομοιάζουν με σύντομα ανέκδοτα, το τέλος των οποίων άπαντες γνωρίζουν. Και αυτό αφορά όλες, μας όλες τις κυβερνήσεις.

(το editorial της εφημερίδας 7 Μέρες Ενημέρωση)