Ο Άραξος άντεξε και εδραιώνεται- Μόλις 12.316 επιβάτες λιγότεροι με 35 πτήσεις μείον λόγω φωτιάς | dete

Ο Άραξος άντεξε και εδραιώνεται- Μόλις 12.316 επιβάτες λιγότεροι με 35 πτήσεις μείον λόγω φωτιάς

Ως ένας σταθερός τουριστικός πόλος έχει καθιερωθεί η Δυτική Ελλάδα μέσω του αεροδρόμιου του Αράξου, μια διαπίστωση που επιβεβαιώνει η τουριστική κίνηση της φετινής καλοκαιρινής περιόδου 2019 που ολοκληρώθηκε πλέον, μετά και το τέλος του Οκτωβρίου.

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεση του το πολιτικό αεροδρόμιο του Αράξου η φετινή τουριστική κίνηση στην Δυτική Ελλάδα και κυρίως στην Αχαΐα και στην Ηλεία κυμάνθηκε περίπου στα ίδια επίπεδα με την περασμένη χρονιά, παρόλο που το 2019 υπήρξε μια γενική μείωση στον τουρισμό σε όλης της χώρας, ακόμα και στα τοπ τουριστικά θέρετρα της εγχώριας τουριστικής βιομηχανίας που διαθέτει η Ελλάδα.

 

Συγκεκριμένα στο αεροδρόμιο του Αράξου η μείωση της τουριστικής κίνησης δεν ξεπέρασε καν τoυς 15.000 επιβάτες σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2018, όπου η επισκεψιμότητα είχε σπάσει κάθε ρεκόρ, φτάνοντας στο εντυπωσιακό νούμερο των 186.442 επιβατών. Ας τα πάρουμε όμως πιο αναλυτικά τα πράγματα με βάση τα νούμερα της κίνησης που υπάρχουν στο αεροδρόμιο του Αράξου.

 

Μια μικρή μείωση που έχει την ερμηνεία της

 Το 2018 όπου η τουριστική κίνηση στο αεροδρόμιο του Αράξου, όπως αναφέραμε και πριν έγραψε ιστορία, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το φράγμα των 180.000 επιβατών, είχαμε τα εξής στοιχεία: Οι πτήσεις των αεροσκαφών ήταν 1.531, οι αφίξεις έφτασαν τις 91.018, οι αναχωρήσεις τις 91.505 και οι διερχόμενοι τους 3.917. Το νούμερα αυτά στο σύνολό τους φτάνουν τους 186.442 επιβάτες.

Πάμε τώρα στο 2019, στην ίδια περίοδο, δηλαδή από την 1/1 2019 έως τις 30/10/2019 (ουσιαστικά μιλάμε για την καλοκαιρινή σεζόν από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο). Οι πτήσεις στο αεροδρόμιο του Αράξου ήταν 1.445, οι αφίξεις έφτασαν τις 84.785, οι αναχωρήσεις τις 84.300 και οι διερχόμενοι τους 5.041. Το σύνολο της επιβατικής κίνησης, έφτασε συνολικά για το 2019 τους 174.126 επιβάτες.

Υπάρχει με λίγα λόγια μια μείωση της τάξεως των 12.316 επιβατών. Όμως υπάρχει και μία σημαντική παράμετρος που θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας. Το αεροδρόμιο του Αράξου ως γνωστόν έκλεισε για μία εβδομάδα μετά την φωτιά που είχε προκληθεί και η οποία είχε προκαλέσει μεγάλες ζημιές.

 

 

Χάσαμε 35 πτήσεις

Ο αερολιμένας κατόρθωσε με την βοήθεια των φορέων και των χορηγιών να ανοίξει σε  χρόνο αστραπή, όμως στο διάστημα της μιας εβδομάδας που παρέμεινε κλειστός ο Άραξος έχασε 35 πτήσεις.

Αν υπολογίσουμε ότι στις 35 αυτές πτήσεις που εξυπηρετήθηκαν από τα αεροδρόμια της Καλαμάτας και του Ελευθέριος Βενιζέλος υπήρχαν σε κάθε μία κατά μέσο όρο 170 επιβάτες, τότε βγαίνει κατά το ήμισυ σχεδόν το νούμερο της διαφοράς της επιβατικής κίνησης, μεταξύ του καλοκαιριού του 2018 και του 2019.

 

«Στην ουσία δεν είχαμε μείωση, αλλά η κίνηση κυμάνθηκε στο ίδιο σχεδόν επίπεδο με το 2018, κάτι που δείχνει ότι και η θερινή τουριστική σεζόν του 2019 ήταν αρκετά καλή για το αεροδρόμιο του Αράξου” τονίζει ο διευθυντής του πολιτικού Αεροδρομίου του Αράξου, Γιώργος Γκουβίτσας.

 

«Το γεγονός αυτό μας αφήνει αρκετά ικανοποιημένους, σε μία χρονιά όπου υπήρξε μια πτώση της τουριστικής κίνησης σε πανελλήνια κλίμακα, μετά την εκ νέου είσοδο στην αγορά χωρών όπως η Τουρκία, η Τυνησία, η Αίγυπτος και το Μαρόκο που μπορούν και προσφέρουν φθηνότερα τουριστικά πακέτα στους υποψήφιους επισκέπτες».

Η μείωση στο αεροδρόμιο του Αράξου και κατά συνέπεια και στην Δυτική Ελλάδα, (αφού το σύνολο σχεδόν αυτό του όγκου των τουριστών καταλύει στα ξενοδοχεία της Αχαΐας και της Ηλείας), αν υπήρξε τελικά, ήταν απειροελάχιστη και αρκετά μικρότερη σε σύγκριση με αυτή της γενικότερης πτώσης που παρατηρήθηκε σε αρκετά τουριστικά μέρη της Ελλάδος το φετινό καλοκαίρι.

«Αυτό δείχνει ότι ο Άραξος και η Δυτική Ελλάδα έχει εδραιωθεί σαν ένας σταθερός τουριστικός πόλος για την τουριστική βιομηχανία της χώρας τα τελευταία χρόνια και έχουν μπει οι βάσεις για την ανάπτυξη και την τουριστική δυναμική της» τονίζει ο κ. Γκουβίτσας.

 

 

Σταθερός πόλος

Η εδραίωση του Αράξου ως σταθερού πόλου που προσελκύει επισκέπτες είναι κάτι που σύμφωνα με τον κ. Γκουβίτσα, φαίνεται και στην κίνηση των ξενοδοχείων της περιοχής. «Τα ξενοδοχεία της Αχαΐας και της Ηλείας τους μήνες της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου είναι γεμάτα από κόσμο τα τελευταία χρόνια και η πληρότητα τους φτάνει το 90% με 95%.  Αυτό είπαν και οι ίδιοι οι ξενοδόχοι και συγκεκριμένα ο κ. Διαμαντόπουλος στη σύσκεψη που έγινε με τον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, κατά την πρόσφατη επίσκεψη του τελευταίου στην περιοχή μας, παρουσία του αντιπεριφερειάρχη του τομέα τουρισμού.

Έχουμε αφίξεις στον Άραξο από όλα τα μέρη της Ευρώπης, της Ανατολικής και της Κεντρικής, ακόμα και από την Σκανδιναβία. Όλα αυτά είναι στοιχεία που δείχνουν ότι η Δυτική Ελλάδα έχει ανεβάσει τις μετοχές της  αρκετά τα τελευταία χρόνια στο χρηματιστήριο του τουρισμού και χαιρόμαστε που το αεροδρόμιο έχει παίξει έναν σημαντικό ρόλο σε αυτό» τονίζει ο κ. Γκουβίτσας.

Υπάρχουν όμως περιθώρια και επιπλέον ανόδου τα επόμενα χρόνια. «Εμείς θεωρούμε ότι υπάρχουν και πιστεύουμε ότι η Δυτική Ελλάδα μέσω του αεροδρομίου της θα πηγαίνει ολοένα και καλύτερα και ο αριθμός των τουριστών που θα την επισκέπτονται κάθε χρόνο θα αυξάνεται συνεχώς».

 

Ανάγκη για νέες κλίνες και δρόμους

 Υπάρχει όμως και μία αναγκαία προϋπόθεση σε αυτό. «Από τη στιγμή που τα ξενοδοχεία γεμίζουν από κόσμο και τουρίστες για να αυξηθεί ο τουρισμός τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να δημιουργηθούν και να κατασκευαστούν και νέες ξενοδοχειακές μονάδες στην περιοχή, να γίνουν δηλαδή επενδύσεις που να φέρουν και άλλους επισκέπτες».

Χρειάζεται όμως να γίνουν και έργα υποδομής. «Τα έχουμε τονίσει αυτά σε όλους τους αρμόδιους φορείς» τονίζει ο κ. Γκουβίτσας. «Οι δρόμοι γύρω από το αεροδρόμιο του Αράξου είναι σε κακή κατάσταση, το μόνο θετικό φέτος πάνω σε αυτόν τον τομέα ήταν ότι φτιάχτηκε αυτός της Κάτω Αχαΐας – Λάππα και υπήρξε μια βελτίωση στο οδικό δίκτυο που συνδέει την περιοχή με το αεροδρόμιο. Δεν αρκεί όμως αυτό. Χρειάζεται να μπει και φωτισμός που δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου.

Χρειάζεται να προχωρήσει και το μεγάλο έργο υποδομής αυτό της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πατρών- Πύργου, ένα έργο που θα βοηθήσει σημαντικά την προσπάθεια που κάνουμε, ενώ το πιο ιδανικό σενάριο θα ήταν να φτάσει το σύγχρονο τρένο στο αεροδρόμιο του Αράξου. Αν γίνει κάτι τέτοιο τότε το αεροδρόμιο του Αράξου θα απογειωθεί».

 

Οι καλύτεροι… πελάτες μας

Αν θέλουμε να ψάξουμε από που προέρχονταν αυτοί οι τουρίστες που μας τίμησαν φέτος με την παρουσία τους περνώντας από το αεροδρόμιο του Αράξου για να μείνουν στην Αχαΐα και στην Ηλεία, τότε θα δούμε ότι για ακόμα μία χρονιά οι περισσότεροι από αυτούς προέρχονταν από την Γερμανία.

Η Γερμανία παίρνει και πάλι φέτος τα πρωτεία στην τουριστική κίνηση του Αράξου με 27.355 αφίξεις και 27.343 αναχωρήσεις. Στην δεύτερη θέση έρχονται οι Ρώσοι με 13.403 αφίξεις και 13. 389 αναχωρήσεις, ενώ οι τρίτοι στη σειρά καλύτεροι πελάτες είναι οι Πολωνοί με 9.505 αφίξεις και 9.522 αναχωρήσεις.

Αρκετά καλοί πελάτες φέτος ήταν και οι Γάλλοι με 5.709 και 5.356 αφίξεις και αναχωρήσεις αντίστοιχα, οι Ουκρανοί με 5.313 αφίξεις και 5.168 αναχωρήσεις, αλλά και οι Λευκορώσοι με 3.393 και 3.897 αφίξεις και αναχωρήσεις, ενώ και οι Τσέχοι πέρασαν από το αεροδρόμιο του Αράξου φέτος με 2.862 αφίξεις και 2.917 αναχωρήσεις.

Αφίξεις και αναχωρήσεις στο αεροδρόμιο του Αράξου είχαμε από Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία, Σλοβακία, Αρμενία, Αυστρία, Ιταλία και Αγγλία και φυσικά και από τις χώρες των Βαλκανίων.

Με λίγο λόγια όλη σχεδόν η Ευρώπη πέρασε και φέτος από τον Άραξο και από την Δυτική Ελλάδα.

(ΕΦ. 7 Μέρες Ενημέρωση)