ΟΙ ΠΑΡΑΚΤΙΟΙ ΔΙΕΨΕΥΣΑΝ ΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΩΝ – Χωρίς «μετάλλιο» η αγορά- ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΦΗΣΑΝ ΓΙΑ ΚΑΦΕ ΚΑΙ ΓΕΥΜΑΤΑ ΟΙ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ | dete

ΟΙ ΠΑΡΑΚΤΙΟΙ ΔΙΕΨΕΥΣΑΝ ΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΩΝ - Χωρίς «μετάλλιο» η αγορά- ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΦΗΣΑΝ ΓΙΑ ΚΑΦΕ ΚΑΙ ΓΕΥΜΑΤΑ ΟΙ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ

Οι Μεσογειακοί Παράκτιοι Αγώνες, μπορεί να έφεραν επισκέπτες στην Πάτρα, (σαφώς πολύ λιγότερους από τα προγνωστικά), όμως η αγορά δεν τους ένιωσε στο πετσί της, τουλάχιστον στον βαθμό των προσδοκιών των επαγγελματιών που είδαν μια ακόμη ευκαιρία να τους προσπερνάει.

Αυτό είναι ένα πρώτο συμπέρασμα που μπορεί να βγάλει κανείς σε ό,τι αφοράστην  οικονομία της πόλης, στον απόηχο αυτής της  μεγάλης γιορτής που ασφαλώς έδωσε ένα άλλο χρώμα για μία περίπου εβδομάδα στην αχαϊκή πρωτεύουσα, αλλά δεν γέμισε τα ταμεία, ούτε των εμπόρων ούτε των καταστημάτων εστίασης.

Αρκούσε να κάνει κανείς  μία βόλτα στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας, αλλά και σε διάφορα άλλα σημεία αναφοράς της πόλης, κατά τη διάρκεια των αγώνων για να διαπιστώσει ότι οι επισκέπτες κινούνταν αποκλειστικά στην παραλιακή ζώνη, μεταξύ ξενοδοχείου και γηπέδων.

ΣΕ ΑΥΣΤΗΡΑ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Οι φιλοξενούμενοι των Παράκτιων Μεσογειακών Αγώνων, σύμφωνα με εθελοντές και ανθρώπους που έζησαν από κοντά τους αγώνες, κινήθηκαν σε ένα αυστηρά αθλητικό πλαίσιο κατά τη διάρκεια της διαμονής τους στην Πάτρα.

Δεν βγήκαν, δεν ψώνισαν, δεν έκαναν τη βόλτα τους στο κέντρο (με ελάχιστες εξαιρέσεις), δεν ενδιαφέρθηκαν να πάνε στα σημεία αναφοράς της πόλης, δεν επισκέφτηκαν καν μέρη όπως το Κάστρο, το Αρχαιολογικό Μουσείο ή ο  Άγιος Ανδρέας και η Achaia Clauss. Προφανώς οι περισσότεροι από τους επισκέπτες της διοργάνωσης ήταν αθλητές και είχαν έρθει στην Πάτρα για συγκεκριμένο σκοπό για να παίξουν και να αγωνιστούν και όχι για τουριστικούς λόγους.

Αυτό, σε συνδυασμό με την χαμηλή επισκεψιμότητα που έφερε η διοργάνωση στην Πάτρα (αφού αν εξαιρέσει κανείς τους αθλητές και τα μέλη των αποστολών είναι γεγονός ότι δεν υπήρξε επισκεψιμότητα ούτε καν από τις γειτονικές περιοχές), είχε ως αποτέλεσμα να μην επιτευχθεί το ζητούμενο της τόνωσης της αγοράς τόσο σε ό,τι αφορά τα εμπορικά μαγαζιά, όσο και σε ό,τι έχει να κάνει με την εστίαση.

ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΑΡΑΛΛΗΛΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ

Από την άλλη οι έμποροι υπογραμμίζουν το γεγονός ότι δεν υπήρξε κανείς και από την πόλη για να μεριμνήσει  και να προχωρήσει στη διοργάνωση κάποιων παράλληλων δράσεων ή εκδηλώσεων που ίσως να έβαζαν τους επισκέπτες σε μία τέτοια κατεύθυνση ή να τόνωναν αυτή τα διάθεση. Να τους ενημερώσει δηλαδή σε ποια πόλη ήρθαν, που θα μπορούσαν να πάνε, ποια είναι τα σημεία αναφοράς της, ποια είναι τα αξιοθέατά της,

Η Οργανωτική Επιτροπή έτρεχε για να προλάβει τα θέματα που αφορούσαν τη διοργάνωση, τις εγκαταστάσεις, τη φιλοξενία, τη μεταφορά των αθλητών και όλα τα σχετικά. Η πόλη όμως τι έκανε πάνω σε αυτό;

Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο εδώ  υπάρχει και ευθύνη του δήμου αφού στην συνάντηση που είχε το νέο προεδρείο με μέλη της δημοτικής αρχής για το θέμα της τόνωσης της αγοράς κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης, ο σύλλογος είχε υποβάλει συγκεκριμένες προτάσεις που όμως δεν υλοποιήθηκαν, τουλάχιστον όχι  οι περισσότερες και οι πιο σημαντικές από αυτές.

«Ακόμα και τα καρναβαλικά εκθέματα που είχε βάλει ο δήμος στο πάρκο του Αγίου Ανδρέα στο πνεύμα της υποδοχής των αγώνων, ήταν αφημένα έτσι, χωρίς να υπάρχει ένα άτομο που να εξηγήσει στους επισκέπτες περί τίνος πρόκειται», επισημαίνει οπρόδεροςτου Εμπορικού Συλλόγου Κώστας Ζαφειρόπουλος. «Ο δήμος σε όλα όσα του προτείναμε για να κάνει προκειμένου να τονωθεί η αγορά τις ημέρες της διοργάνωσης  έκανε μόνο τα άκρως απαραίτητα. Έβαλε, δηλαδή, νερό στα σιντριβάνια, καθάρισε ορισμένα πεζοδρόμια, έβαψε κάποιους τοίχους και αυτό ήταν όλο».

ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ: ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΕΩΣ ΜΗΔΑΜΙΝΗ Η ΚΙΝΗΣΗ

Σύμφωνα πάντα με τον κ. Ζαφειρόπουλο, η διοργάνωση είχε συγκεκριμένο προσανατολισμό και χαμηλή επισκεψιμότητα. «Είναι γεγονός ότι η κίνηση στην εμπορική αγορά της Πάτρας που πρόσφεραν οι Παράκτιοι, ήταν ελάχιστη, σχεδόν μηδαμινή θα έλεγα. Δεν υπήρχαν επισκέπτες, ξένος κόσμος που να ενδιαφερθεί να ψωνίσει και να αγοράσει από τα μαγαζιά.

Οι αθλητές από την άλλη πλευρά είχαν το δικό τους προγραμματισμό που ήταν συγκεκριμένος και  προφανώς αυστηρώς, Έτρωγαν, κοιμούνταν και έπαιζαν. Η διοργάνωση έτσι αυτή, όπως αποδείχτηκε επί του πρακτέου, πρόσφερε σε ελάχιστους επαγγελματίες και όχι στο σύνολο».

Ωστόσο, σύμφωνα και με τον εμπορικό κλάδο είναι καλό για την πόλη να γίνονται τέτοιες διοργανώσεις ή και εκδηλώσεις που να φέρνουν έστω και ελάχιστο κόσμο στην Πάτρα, από την άποψη ότι κάθε φορά γίνεται και ένα βήμα για να βγούμε από την εσωστρέφεια μας.

«Σίγουρα, υπ΄αυτή την έννοια,  οι Παράκτιοι Αγώνες άφησαν κέρδος στην πόλη» τονίζει ο κ. Ζαφειρόπουλος. «Αυτό το κέρδος η πόλη οφείλει στη συνέχεια να το αναλύσει, να δει ποιο ακριβώς ήταν αυτό και να φροντίσει στο μέλλον να το αξιοποιήσει κάνοντας αντίστοιχα βήματα προς μία τέτοια κατεύθυνση».

ΤΟ «ΤΑΜΕΙΟ» ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑΣΗ

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η εστίαση κατά τη διάρκεια των αγώνων. Η πλειοψηφία των καταστημάτων του κλάδου δεν είχε τα αποτελέσματα που ανέμενε από τους Παράκτιους, τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος τους, αν εξαιρέσει κανείς κάποια μαγαζιά του κέντρου που είδαν μια ελάχιστη αύξηση στη κίνηση τους της τάξεως του 5% με 10%.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΟΙ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΤΡΩΓΑΝ ΕΞΩ

Τα μαγαζιά που κινήθηκαν περισσότεροαυτές τις ημέρες ήταν αυτά απέναντι από τις κεντρικές εγκαταστάσεις της «Άρτεμις», αλλά και όσα ήταν κοντά στις εγκαταστάσεις της «Ηρώς» στην Πλαζ.

Ωστόσο, όπως λένε οι καταστηματάρχες της εστίασης, περισσότεροι ήταν οι εθελοντές που έτρωγαν ή έπιναν έξω το καφέ τους, παρά οι αθλητές και τα μέλη των αποστολών. «Το κέρδος της εστίασης ήταν ελάχιστο από τους Παράκτιους  Αγώνες» τονίζει ο πρόεδρος του ΣΚΕΑΝΑ Σπύρος Στεργίου. “Όμως δεν θέλουμε να προχωρήσουμε ακόμα σε βεβιασμένα συμπεράσματα.

Θα περιμένουμε προκειμένου να έχουμε μία ολοκληρωμένη εικόνα και τότε θα μιλήσουμε αναλυτικά για το τι μπορεί να έφταιξε. Πάντως, ο αντίκτυπος της διοργάνωσης στην εστίαση σε καμία περίπτωση δεν άγγιξε στο ελάχιστο τις προσδοκίες που μας είχαν δημιουργήσει».

Προσθέτει όμως:  “Ο σύλλογος μας σε κάθε περίπτωση είναι υπέρ τέτοιων μεγάλων διοργανώσεων που να μπορούν να προσφέρουν στην πόλη και να φέρνουν κόσμο, αρκεί η πόλη να μπορεί να τους αξιοποιεί, με τέτοιο τρόπο που να ενισχύουν το σύνολο της αγοράς».

 

(Εφ. 7 Μέρες  Ενημέρωση)