Ξανά στα… πεντάλ! ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΤΑ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΟΜΕ | dete

Ξανά στα… πεντάλ! ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΤΑ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΟΜΕ

Μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο εκτός απροόπτου πρόκειται να δούμε τις βάσεις των κοινόχρηστων ποδηλάτων να μπαίνουν και πάλι σε κεντρικά σημεία της Πάτρας και το σύστημα να επαναλειτουργεί μετά από περίπου 3,5 χρόνια. Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Γιάννη Αναστασίου που “τρέχει” το θέμα ο δήμος ήδη έχει προχωρήσει σε νέα σύμβαση για την λειτουργία των κοινόχρηστων ποδηλάτων, έχοντας υπογράψει το σχετικό συμφωνητικό και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην φάση ενεργοποίησης των καρτών που είχαν πάρει οι Πατρινοί που είχαν δηλώσει συμμετοχή με το προηγούμενο σύστημα.

Τότε οι αιτήσεις που είχε δεχθεί ο δήμος για την συμμετοχή στο πιλοτικό πρόγραμμα λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων είχαν φτάσει τις 1.500. Από αυτές τις 1.500 ήδη έχουν ενεργοποιηθεί τουλάχιστον 150 με 200, με τους πολίτες να δηλώνουν εκ νέου το ενδιαφέρον τους.

“Υπάρχει μία ροή και ένα ενδιαφέρον από τον κόσμο, γεγονός που είναι θετικό στην προσπάθεια αυτή που ξεκινάμε και πάλι” τονίζει ο κ. Αναστασίου. “Εμείς έχουμε φροντίσει για να εκδώσουμε σε πρώτη φάση πέρα από τις 1.500 κάρτες που υπάρχουν και 150 καινούργιες, έτσι ώστε να μπορέσουν να συμμετάσχουν ακόμα περισσότεροι πολίτες”.

Ήδη, άλλωστε, στο γραφείο που υπάρχει κάτω από την αρμόδια αντιδημαρχία οι Πατρινοί έχουν ξεκινήσει τις δηλώσεις συμμετοχής τους και η ανταπόκριση της πόλης μέχρι ώρας για την λειτουργία του συστήματος, είναι αρκετά θετική.

ΝΑ ΤΑ ΑΓΚΑΛΙΑΣΕΙ Η ΠΟΛΗ

Εφόσον δεν αλλάξει κάτι και όλα κυλήσουν ομαλά, από τη στιγμή που ο δήμος ήδη έχει φροντίσει για την επιδιόρθωση των καταστροφών που είχαν προκληθεί από τους βανδαλισμούς όταν το σύστημα λειτουργούσε, μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο θα δούμε και πάλι τα κοινόχρηστα ποδήλατα να κυκλοφορούν στους δρόμους της Πάτρας.

Ο Γιάννης Αναστασίου τονίζει: “Είναι μία προσπάθεια που αξίζει να αγκαλιάσει η πόλη και οι πολίτες της. Θα μας δώσει και σε μας τα αντίστοιχα κίνητρα για να επεκτείνουμε ακόμα περισσότερο το σύστημα τους επόμενους μήνες και να το βγάλουμε και εκτός κέντρου, εφόσον αυτό είναι δυνατόν.

Θα είναι αν θέλετε ένα μέτρο πίεσης και για τους φορείς της πόλης, έτσι ώστε να προχωρήσουμε στην δημιουργία και στην διαμόρφωση των ποδηλατοδρόμων που έχουν οριστεί να γίνουν στην πόλη και το οποίο σίγουρα θα βοηθήσει στη μείωση του κυκλοφοριακού και στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των πολιτών”.

ΤΑΥΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΩΝ ΠΑΡΜΒΑΣΕΩΝ

Τα κοινόχρηστα ποδήλατα και η επαναλειτουργία τους έρχονται σε μία περίοδο που η Πάτρα ετοιμάζεται για να προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές στο κέντρο της και στον κυκλοφοριακό χάρτη της, με την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος και τους κάθετους ποδηλατόδρομους που θα ενώνονται με τον παραλιακό.

Έρχονται για να διευκολύνουν τη ζωή των πολιτών και να βοηθήσoyn την προσπάθεια που πρέπει να γίνει για να μπει το ποδήλατο στην καθημερινότητα μας.

ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

Που θα τοποθετηθούν όμως αυτές οι εγκαταστάσεις και σε ποια σημεία της Πάτρας; Πάνω σε αυτό, τουλάχιστον στην φάση που βρισκόμαστε, δεν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές στον σχεδιασμό της δημοτικής αρχής.

Σύμφωνα με τον κ. Αναστασίου πρόκειται να τοποθετηθούν 11 ηλεκτρονικές εγκαταστάσεις για 80 θέσεις κοινόχρηστων ποδηλάτων.  Οι θέσεις αυτές είναι: Στο νότιο λιμένα Πατρών, στο δημοτικό πάρκινγκ Γ. Καλλεντζιώτης, στην πλατεία Τριών Συμμάχων, στην πλατεία Γεωργίου Α, στον Αγορά Αργύρη, στην πλατεία Όλγας, στην πλατεία Καπποδιστρίου, στην πλατεία 28ης Οκτωβρίου, στην πλατεία Υψηλών Αλωνίων, στον πεζόδρομο της Τριών Ναυάρχων και ένας νέος στον επιβατικό σταθμό Π. Καννελόπουλος.

Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Πώς πρόκεται να λειτουργεί το όλο σύστημα για τους χρήστες του; Το ηλεκτρονικό σύστημα που υποστηρίζει το πρόγραμμα κατέχει όλα τα προσωπικά στοιχεία των πολιτών που έχουν δηλώσει συμμετοχή και έχουν πάρει ή πρόκειται να πάρουν κάρτα.

Η κάρτα θα περνάει από το σύστημα και θα χρεώνει τον χρήστη όταν παίρνει ένα ποδήλατο από τη μία βάση και αντίστοιχα θα τον ξεχρεώνει όταν το επιστρέφει σε μία άλλη βάση.

Οι ποδηλάτες θα μπορούν να παίρνουν το ποδήλατο και να κάνουν τις δουλειές τους από το ένα σημείο σε ένα άλλο σημείο της πόλης και να επιστρέφουν, αφήνοντας το ένα για να πάρει το άλλο από την πιο κοντινή βάση.

Το σύστημα θα παρακολουθεί την χρέωση του κάθε χρήστη και σε περίπτωση που ένα ποδήλατο δεν έχει επιστρέψει στην βάση του μέσα σε τέσσερις ώρες θα ενημερώνει τον διαχειριστή.

OΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΩΛΕΙΕΣ  

Στις αποθήκες του δήμου αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 60 ποδήλατα από το σύνολο των 80 που υπήρχαν την προηγούμενη φορά που είχε λειτουργήσει το σύστημα.

Τα ποδήλατα αυτά τα είχαν μαζέψει οι υπάλληλοι, μετά από σχετική εντολή της δημοτικής αρχής, προκειμένου να τα περισώσει ,όταν είχε διαπιστώσει ότι οι φθορές και οι καταστροφές συνεχίζονταν και ότι αυτοί που υπήρχαν πίσω από αυτά τα περιστατικά, δεν είχαν σκοπό να σταματήσουν.

Τη μεγαλύτερη ζημιά την είχαν υποστεί οι βάσεις των κοινόχρηστων ποδηλάτων και κυρίως οι ηλεκτρονικές κλειδαριές αφού είναι χαρακτηριστικό από τις 60 που είχε το σύστημα οι 52 είχαν καταστραφεί, ενώ πέρα από τους βανδαλισμούς αυτούς είχαν παρατηρηθεί και ορισμένες κλοπές σε ποδήλατα.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι το όλο πρόγραμμα είχε περιέλθει στην Πάτρα πιλοτικά από την τότε ΑΔΕΠ, αλλά όταν αυτή έκλεισε τη λειτουργία του συστήματος την ανέλαβαν οι αντίστοιχες υπηρεσίες του δήμου.

ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Τι πρόκειται να γίνει πάνω σε αυτό προκειμένου να προστατευτεί η λειτουργία του συστήματος και να μην έχουμε και πάλι τα ίδια περιστατικά που οδήγησαν τελικά στην παύση του;

Με τη σύγχρονη τεχνολογία που διαθέτει το σύστημα δίνονται οι δυνατότητες στον διαχειριστή για να εντοπίσει τους παραβάτες, αυτούς που δεν σέβονται τους όρους και τους κανόνες λειτουργίας του προγράμματος.

Τι γίνεται όμως με το θέμα των ενδεχόμενων βανδαλισμών; Η δημοτική αρχή έχει ορισμένες σκέψεις για την φύλαξη τους, με τη συγκρότηση ομάδων περιφρούρησης, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι έχει την διάθεση να παίξει τον ρόλο της αστυνομίας ή της ασφάλειας.

Πάνω από όλα θεωρεί ότι το όλο θέμα είναι ζήτημα παιδείας και ότι αυτοί που θα πρέπει να προφυλάξουν την λειτουργία ενός μέτρου που έρχεται για να βελτιώσει τη ζωή της πόλης, είναι οι ίδιοι οι πολίτες της.

“Εμείς οι ίδιοι θα πρέπει να φροντίσουμε για να διασφαλίσουμε τη λειτουργία του, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο δήμος δεν θα προχωρήσει στα αντίστοιχα μέτρα για την φύλαξη και την περιφρούρηση των βάσεων και των ποδηλάτων¨ τονίζει ο κ. Αναστασίου. “Όμως αν δεν προφυλάξουμε εμείς το σύστημα, τότε ό,τι μέτρα και να πάρει ο δήμος  δεν κάνουμε τίποτα”.

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ο δήμος, άλλωστε, δεν έχει την επάρκεια σε έμψυχο δυναμικό και την πολυτέλεια για να αναθέσει σε εργαζόμενους να κάνουν αυτή τη δουλειά, τη στιγμή που οι υπάλληλοι που διαθέτει δεν επαρκούν για να καλύψουν άλλες μεγάλες ανάγκες της πόλης.

Ο κ. Αναστασίου τονίζει: “Διεκδικούμε προσλήψεις και μόνιμες σταθερές θέσεις εργασίας για να κάνουμε τα έργα που πρέπει και να προχωρήσουμε σε παρεμβάσεις ουσιαστικές και σε μέτρα που πραγματικά θα βοηθήσουν την Πάτρα να γίνει μια πόλη σύγχρονη που θα εξασφαλίζει στους πολίτες της μία καλύτερη ποιότητα ζωής”.

(από εφημέριδα 7 Μέρες Ενημέρωση)