Νικολόπουλος για τρένο: «Πώς θα ενισχύσουμε την εξωστρέφεια της Πάτρας;» | dete

Νικολόπουλος για τρένο: "Πώς θα ενισχύσουμε την εξωστρέφεια της Πάτρας;"

«Η οικονομική ανάπτυξη της Πάτρας, για να μην αποτελεί για πάντα ένα άπιαστο όνειρο, οφείλει να αποκτήσει συγκεκριμένες και χειροπιαστές μορφές. Και μία από αυτές, είναι η μετατροπή της πόλης σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών» υπογραμμίζει ο ανεξάρτητος βουλευτής και υποψήφιος δήμαρχος της Πάτρας, Νίκος Νικολόπουλος, προσθέτοντας ότι η χαρακτηριστική αδράνεια που υπήρξε επί 4 χρόνια, τόσο ως προς την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, όσο και ως προς την σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας δεν μπορεί να συνεχιστεί.

«Η ΝΕΑ ΠΑΤΡΑ, ως δημοτική Αρχή θα διεκδικήσει την υλοποίηση και των δύο αυτών έργων εντός της επόμενης 4ετίας γιατί η Πάτρα στην ιστορία της αναπτύχθηκε πάντοτε μέσω της θάλασσας και μέσω αυτής θα αναπτυχθεί και πάλι. Αυτό σημαίνει πως το λιμάνι της πόλης πρέπει να αξιοποιηθεί πλήρως, ενώ πρέπει να δρομολογηθεί και η κατασκευή του εμπορικού του τμήματος.

Η αξιοποίησή του όμως, θα έλθει μέσα από τους δρόμους και τον σιδηρόδρομο, που θα το καταστήσει κόμβο συνδυασμένων μεταφορών και θα του προσφέρει σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα στην ανατολική Μεσόγειο» σημειώνει ο κ. Νικολόπουλος, ο οποίος δεν κρύβει τους φόβους και τις επιφυλάξεις του για το γεγονός πως το υπουργείο Υποδομών και η ΕΡΓΟΣΕ κρατάνε κλειστά μέχρι τώρα τα χαρτιά τους για τη διέλευση του τρένου από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι το νέο λιμάνι, αλλά και για τις πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και αναφέρονται σε καθυστέρηση έναρξης των εργασιών της Πατρών – Πύργου, λόγω δικαστικών εμπλοκών σε δύο τουλάχιστον από τα οκτώ τμήματα του έργου.

Μάλιστα, τις επιφυλάξεις του υποψηφίου δημάρχου ενισχύουν οι γενικόλογες απαντήσεις που δόθηκαν πρόσφατα κατά τη διάρκεια κοινοβουλευτικού ελέγχου και μάλιστα, όχι από τον υπουργό Υποδομών, αλλά από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ.

Στη συγκεκριμένη παρέμβαση, ο κ. Νικολόπουλος είχε θέσει τα εξής σημαντικά ερωτήματα: Θα μείνει ανεκμετάλλευτη η λιμενική υποδομή που είναι ήδη έτοιμη; Ποιο το χρονοδιάγραμμα, ποιο το κόστος, ποιος ο φορέας υλοποίησης, ποια η διασφάλιση των απαιτούμενων κονδυλίων για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το Νέο Λιμάνι;

Όμως, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Διονέλης τοποθετήθηκε γενικόλογα, χωρίς να παραθέσει όλα εκείνα τα κρίσιμα στοιχεία, που θα διαφώτιζαν την τοπική κοινωνία. Ως προς το πρώτο ερώτημα, ανέφερε: «Όσον αφορά στην εκμετάλλευση της υφιστάμενης λιμενικής υποδομής, θα γίνουν οι απαραίτητες συνεννοήσεις με τον Οργανισμό Λιμένος Πάτρας, ο οποίος είναι αρμόδιος για τις εν λόγω εγκαταστάσεις».

Και ως προς το δεύτερο: «Το έργο για τη σιδηροδρομική πρόσβαση στη Πάτρα και τη σύνδεση με το νέο Λιμένα Πατρών περιλαμβάνεται στα έργα του Ε.Π. Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α. 2014-2020, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023. Στην παρούσα φάση με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία των μελετών προσδιορίζεται ακριβέστερα η εκτίμηση κόστους των έργων, με στόχο την προώθηση των διαδικασιών εξασφάλισης χρηματοδότησης από εν λόγω Επιχειρησιακό Πρόγραμμα και τη δημοπράτηση άμεσα της κατασκευής της νέας γραμμής από Ρίο έως Πάτρα (Αγ. Διονύσιος).

Για να καταστεί δυνατή η δημοπράτηση του έργου κατασκευής της νέας γραμμής έως τον Αγ. Διονύσιο, χωρίς αναμονή της έκδοσης Απόφασης Ένταξης στο Πρόγραμμα, έχει γίνει ένταξη του προϋπολογισμό του εν λόγω έργου στο εθνικό ΠΔΕ, με τον όρο η υπογραφή της Σύμβασης να γίνει μετά την έκδοση Απόφασης Ένταξης στο Ε.Π. Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α.»

Κατόπιν τούτων, ο κ. Νικολόπουλος χαρακτηρίζει ως απαράδεκτο, το γεγονός πως ακόμα κανείς δεν φαίνεται αν γνωρίζει πως και πότε θα φτάσει το τρένο στο νέο λιμάνι της Πάτρας και ότι η απερχόμενη δημοτική Αρχή, ούτε διεκδικεί κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ούτε και φαίνεται να ενδιαφέρεται για ένα τόσο σημαντικό έργο που θα προσφέρει τα μέγιστα στην οικονομία της Πάτρας.

«Πως θα προσελκύσουμε επιχειρήσεις στην Βιομηχανική Περιοχή ή και αλλού, εάν δεν υπάρχει δρόμος και σιδηρόδρομος; Πως θα ενισχύσουμε την εξωστρέφεια των υπαρχόντων επιχειρήσεων; Και πως θα δημιουργηθούν βιώσιμες θέσεις εργασίας, χωρίς ενίσχυση της επιχειρηματικότητας;

Η δημοτική Αρχή της… ντουντούκας, μόνο κατ’ επίφαση νοιάζεται για την ανεργία. Αν νοιαζόταν πραγματικά, θα βρισκόταν κάθε μέρα στο υπουργείο για να διεκδικεί αυτές τις μεγάλες και ήδη καθυστερημένες υποδομές. Γι’ αυτό επαναλαμβάνω: Ευτυχώς, ο Μάιος είναι κοντά. Και η Πάτρα θα αποκτήσει επιτέλους μία δημοτική Αρχή που θα ασχοληθεί με τα σοβαρά και τα μεγάλα. Αυτά, δηλαδή, που πραγματικά θα αλλάξουν την πόλη…» καταλήγει ο κ. Νικολόπουλος.