Νίκη Κεραμέως: Αυτές είναι οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο στην Παιδεία | dete

Νίκη Κεραμέως: Αυτές είναι οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο στην Παιδεία

Μέσα στις επόμενες ημέρες θα αρχίσει ο διάλογος με τα κόμματα για το νομοθετικό πλαίσιο που θα προωθήσει η κυβέρνηση για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης και την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, όπως ανέφερε μιλώντας νωρίτερα στη Βουλή, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Το πρώτο ζήτημα το οποίο ανοίγει η κυβέρνηση είναι οι αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Ο σχεδιασμός μας, από την ημέρα που ξεκινήσαμε το έργο για την αναβάθμιση της Παιδείας, κινείται σε δυο άξονες.

Το πρώτο είναι η ρύθμιση ζητημάτων επείγουσας φύσεως, δεδομένης της έναρξης της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς. Αλλά και ταυτόχρονη αντιμετώπιση μιας σειράς ζητημάτων και δυσκολιών που έχουν προκύψει από επιλογές της προηγούμενης ηγεσίας.

Το δεύτερο είναι προετοιμασία και εργασία για την κατάθεση συνολικού νομοθετικού πλαισίου που περιλαμβάνει σε βάθος μεταρρυθμίσεις μας στην Παιδεία σε 3 άξονες: πρωτοβάθμια/δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια και τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση», είπε η υπουργός Παιδείας.

Η Νίκη Κεραμέως ενημέρωσε ότι τις επόμενες ημέρες ξεκινά κιόλας ο διάλογος με τα κόμματα, κατ΄ αρχάς για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

«Προσδοκούμε σε έναν ειλικρινή, ουσιαστικό και εποικοδομητικό διάλογο και στην καλλιέργεια συναινέσεων», είπε και παρουσίασε στην Ολομέλεια τις διατάξεις που έχουν περιληφθεί στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο.

Όπως ειδικότερα ανέφερε η υπουργός, στο πλαίσιο της πολιτικής κατεύθυνσης της κυβέρνησης για μεγαλύτερη αυτονομία των πανεπιστημίων, καταργείται σε μεγάλο βαθμό το υπέρ ρυθμιστικό πλαίσιο που είχε εισαχθεί την προηγούμενη περίοδο και δημιουργεί μια σειρά από αγκυλώσεις.

«Γιατί να επαφίεται στην Πολιτεία να ορίσει ότι οι διδάσκοντες στα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) θα πρέπει να διδάσκουν σε ένα ΠΜΣ δωρεάν για να δικαιούνται να διδάξουν σε άλλο ένα; Ή γιατί να ορίζει η Πολιτεία τις αμοιβές των διδασκόντων στα μεταπτυχιακά; Ας τα αποφασίζει όλα αυτά, ελεύθερα και κυρίαρχα, το πανεπιστήμιο, στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου», ανέφερε ενδεικτικά η υπουργός και προσέθεσε ότι με τις προωθούμενες διατάξεις απλουστεύονται οι διαδικασίες διαχείρισης των μεταπτυχιακών προγραμμάτων και μειώνεται ο διοικητικός φόρτος των πανεπιστημίων.

Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στο αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων και σημείωσε ότι στόχος είναι η προσέλκυση περισσότερων και καταξιωμένων επιστημόνων και περισσότερων φοιτητών αλλά και η προώθηση και διευκόλυνση της έρευνας και της διδασκαλίας.

Αναφορικά με τις διατάξεις για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, η υπουργός Παιδείας είπε ότι μέχρι τη συνολική ρύθμιση για την περαιτέρω ενίσχυσή τους, εισάγονται ρυθμίσεις ώστε να επανέλθει η κανονικότητα.

«Η ουσιαστική στήριξη των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, παράλληλα με τη γενικότερη αναβάθμιση των δημόσιων σχολείων μας, συνιστά υψηλή μας προτεραιότητα. Επιδιώκουμε όχι μόνο την αποκατάσταση της λειτουργίας τους και της θέσης τους στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, αλλά και την περαιτέρω ενίσχυσή τους. Δυστυχώς, και το τονίζω, παραλάβαμε τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία σε τραγική κατάσταση. Αγκυλώσεις του χθες που πληγώνουν έναν τόσο σημαντικό θεσμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος», είπε η κ. Κεραμέως.