Μύθος η «κανονικότητα» στα σχολεία | dete

Μύθος η «κανονικότητα» στα σχολεία

ΤΟΥ Τάσου Σταυρογιαννόπουλου

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς υπήρξαν εξαγγελίες από το Υπουργείο Παιδείας πως θα καλυφθούν τα κενά στα σχολεία από την αρχή και κατά την τρέχουσα σχολική περίοδο θα υπάρξει «κανονικότητα» στη λειτουργία τους. Πολλές φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους επισημάναμε την ύπαρξη κενών στα σχολεία, τις εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες και την άνιση μεταχείριση των μαθητών. Ωστόσο, τα στοιχεία από τους διορισμούς των αναπληρωτών εκπαιδευτικών μέχρι σήμερα στην περιοχή μας αποκαλύπτουν περίτρανα πως η περίφημη «κανονικότητα» αποτέλεσε περισσότερο μύθο παρά πραγματικότητα.

Στην περιοχή της Αχαΐας με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς και κατά την πρώτη φάση διορισμού αναπληρωτών εκπαιδευτικών (5/9/2018) προσλήφθηκαν συνολικά 231 εκπαιδευτικοί (126 Γενικής Αγωγής, 72 Ειδικής Αγωγής, 9 ΖΕΠ, 12 Παράλληλης Στήριξης και 12 ΑΜΩ Γενικής Αγωγής). Στη συνέχεια και κατά τις 11 φορές που έγιναν προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών μέχρι το Μάρτιο προσλήφθηκαν σταδιακά άλλοι 232 εκπαιδευτικοί (49 Γενικής Αγωγής, 128 Ειδικής Αγωγής, 11 ΖΕΠ, 36 Παράλληλης Στήριξης και 8 ΑΜΩ Γενικής Αγωγής).

Από αυτά τα στοιχεία προκύπτει πως από τα διαπιστωμένα κενά από την πλευρά της Διοίκησης, που υπήρχαν στην έναρξη της σχολικής χρονιάς καλύφθηκε εξαρχής με την πρόσληψη αναπληρωτών μόνο το 50% αυτών. Τα υπόλοιπα καλύφθηκαν σταδιακά σε μεταγενέστερο χρόνο. Η άποψη η δική μας στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο ήταν πως τα πραγματικά κενά ήταν περισσότερα και δυστυχώς προσπεράστηκαν με διάφορες μεθοδεύσεις (π.χ. υπερπληθή τμήματα, μετακινήσεις εκπαιδευτικών κ.λπ.)

Είναι φανερό, λοιπόν, πως οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ταλαιπώρησαν για μεγάλο χρονικό διάστημα τα σχολεία και συντέλεσαν στην υποβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου στους μαθητές. Η «κανονικότητα» στα σχολεία δεν μπορεί κάθε φορά να είναι ένα επικοινωνιακό εργαλείο, αλλά έχει να κάνει με την κατοχύρωση του αυτονόητου σε μια πολιτισμένη χώρα. Ευθύνη της πολιτείας είναι οι εκπαιδευτικοί που απαιτούνται για την απρόσκοπτη λειτουργία του κάθε σχολείου να βρίσκονται όλοι στις θέσεις τους με το πρώτο φθινοπωρινό χτύπημα του κουδουνιού.