ΚΚΕ για την Πάτρα: Τι θα γίνει σε περίπτωση ατυχήματος στις δεξαμενές του LNG | dete

ΚΚΕ για την Πάτρα: Τι θα γίνει σε περίπτωση ατυχήματος στις δεξαμενές του LNG

Αδιαφορώντας για τους μεγάλους κινδύνους στη δημόσια υγεία και ασφάλεια αλλά και στο περιβάλλον, και με μοναδικό κριτήριο τα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου και των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στην εμπορία του υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ), το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει εγκρίνει την εγκατάσταση μονάδας ΥΦΑ στο λιμάνι της Πάτρας, μια «ανάσα» από λαϊκές κατοικίες, σχολεία και εργοστασιακούς χώρους, δίχως να λαμβάνει υπόψη τις έντονες αντιρρήσεις που έχουν εκφράσει η δημοτική αρχή και μαζικοί φορείς της πόλης, από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκαν οι επικίνδυνοι αυτοί σχεδιασμοί.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοίνωσε το καλοκαίρι  ότι χορήγησε θετική γνωμοδότηση για το εν λόγω έργο, το οποίο εντάσσεται σε ένα συνολικότερο πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ με την επωνυμία «Poseidon Med II».

Η μονάδα, που θεωρείται εγκατάσταση ΥΦΑ «μικρής κλίμακας», προτείνεται να χωροθετηθεί σε περιοχή στο νοτιοδυτικό τμήμα του λιμανιού της Πάτρας, σε μια συνολική έκταση περίπου 25.000 τετραγωνικών μέτρων, κοντά στην εκβολή του ποταμού Γλαύκου, εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα. Η συνολική αποθηκευτική ικανότητα της εγκατάστασης θα είναι 3.000 κυβικά μέτρα.

Το υπουργείο στην ανακοίνωσή του αναφέρει μεταξύ άλλων ότι για τη θετική γνωμοδότηση που έδωσε έλαβε υπόψη «τις θετικές επιπτώσεις στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον σε μια ευρύτερη περιοχή από εκείνη που επηρεάζεται άμεσα από το έργο, καθώς και τα οφέλη για την εθνική οικονομία, την εθνική ασφάλεια και τη δημόσια υγεία».

Τα σχέδια για την εγκατάσταση μονάδας ΥΦΑ στο λιμάνι της Πάτρας έχουν ξεκινήσει από την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ , ωστόσο οι επικίνδυνοι σχεδιασμοί πάγωσαν έπειτα από τη σθεναρή αντίσταση της δημοτικής αρχής της πόλης και των μαζικών φορέων, οι οποίοι δεν ήθελαν να δημιουργηθεί μια τέτοια επικίνδυνη μονάδα σε απόσταση αναπνοής από σχολεία, παιδικές χαρές, εργατικές κατοικίες αλλά και άλλες εργοστασιακές μονάδες.

Ωστόσο, όπως αποδεικνύεται, ο σχεδιασμός σταμάτησε μόνο προσωρινά, δίχως να βρεθεί στο μεταξύ άλλη τοποθεσία, όπως είχε υποσχεθεί η διοίκηση της ΔΕΠΑ αλλά και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος, και σήμερα επανέρχεται με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά χωροθέτησης, τα οποία είχαν απορριφθεί από την τοπική κοινωνία.

Στην πράξη, ακόμα και τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας με βάση τους κανονισμούς τους, «πάνε περίπατο» μπροστά στην κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, επιβεβαιώνοντας και έτσι ότι η ανάπτυξη για λογαριασμό του κεφαλαίου είναι εχθρική για τα εργατικά – λαϊκά στρώματα και τις ανάγκες τους. Μόνο ο δικός τους αγώνας σε σύγκρουση με αυτήν την πολιτική μπορεί να ακυρώσει τέτοιους επικίνδυνους σχεδιασμούς.

Κανείς δεν είναι σε θέση να απαντήσει στο ερώτημα: Τι θα γίνει στην Πάτρα σε περίπτωση ατυχήματος στις δεξαμενές, μες το λιμάνι ή στα πλοία κατά τη μεταφόρτωση; Τι θα γίνει σε περίπτωση ατυχήματος με τα βυτία (κινούμενες βόμβες μέσα στην πόλη) τροφοδοσίας ΥΦΑ σε βιομηχανικές μονάδες;

Η ΤΕ Αχαϊας του ΚΚΕ, καλεί τα σωματεία, τους μαζικούς φορείς, το λαό της Πάτρας να αντισταθούν στα σχέδια που βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή των λαϊκών στρωμάτων με βάση τα συμφέροντα της αστικής τάξης.

Να οργανώσουν την πάλη τους διεκδικώντας ασφαλείς υποδομές και φθηνό φυσικό αέριο για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών.