Ζωή… ποδήλατο στην παραλιακή! Ο Ποδηλατικός Όμιλος χτυπάει καμπανάκι για την ασφάλεια του σχεδιαζόμενου ποδηλατόδρομου | dete

Ζωή… ποδήλατο στην παραλιακή! Ο Ποδηλατικός Όμιλος χτυπάει καμπανάκι για την ασφάλεια του σχεδιαζόμενου ποδηλατόδρομου

Έχοντας προχωρήσει σε μία ολοκληρωμένη μελέτη ο Ποδηλατικός Όμιλος Πατρών, είχε ξεκαθαρίσει από την αρχή την θέση του και τη διαφωνία του ως προς την δημιουργία ενός παραλιακού ποδηλατόδρομου που να κινείται εκτός λιμανιού και να είναι εντός αστικού δικτύου. Είχε τονίσει από την αρχή ότι ο παραλιακός ποδηλατόδρομος των 10 χιλιομέτρων, ειδικότερα σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο σημείο της Πάτρας, δεν θα πρέπει να κινείται επί της Όθωνος Αμαλίας, τουλάχιστον με τη  μορφή και τον τρόπο που έχει σχεδιάσει την αντίστοιχη μελέτη ο Δήμος. Το ατύχημα με τους ποδηλάτες στην Πτολεμαϊδα, γίνεται αφορμή για νέους προβληματισμούς ως προς τα ζητήματα ασφάλειας των ποδηλατόδρομων που σχεδιάζονται, ιδίως δε του παραλιακού που θα διέρχεται από την Όθωνος Αμαλίας.

Οι δύο προτάσεις

Ο πρόεδρος του Ποδηλατικού Ομίλου Πατρών Σπύρος Πολίτης τονίζει: «Εμείς έχουμε κάνει μελέτη και έχουμε ερευνήσει το όλο θέμα εδώ και χρόνια, θέλοντας να αποκτήσει η πόλη το δικό της μεγάλο παραλιακό ποδηλατόδρομο αρχικά και στη συνέχεια ένα δίκτυο ποδηλατόδρομων που να δίνουν την δυνατότητα στο ποδηλάτη να βγει στους δρόμους με ασφάλεια με το ποδήλατο του. Έχουμε προτείνει δύο προτάσεις έως προς την κατασκευή του παραλιακού ποδηλατόδρομου. Είτε να κινείται εντός του παλιού λιμανιού και να οδηγείται μέσω αυτού στο Νότιο Πάρκο και στο νέο λιμάνι ή σε διαφορετική περίπτωση να δημιουργηθεί ο ποδηλατόδρομος στην αριστερή και όχι στην δεξιά πλευρά της Όθωνος Αμαλίας. Το σχέδιο του Δήμου από την άλλη πλευρά αφορά έναν παραλιακό ποδηλατόδρομο που να κινείται εντός αστικού δικτύου, ξεκινώντας από το ύψος της Κανελλοπούλου, να συνεχίζει στην Όθωνος Αμαλίας και να φτάνει στην Ακτή Δυμαίων».

Θέα ασφάλειας και ζωής

Το κύριο σημείο για το οποίο ο Ποδηλατικός Όμιλος Πατρών έχει εκφράσει τις αντιρρήσεις του ως προς την εντός αστικού δικτύου δημιουργία του παραλιακού ποδηλατόδρομου, έχει να κάνει με την ασφάλεια των ποδηλατών. «Μιλάμε για το δρόμο με την μεγαλύτερη κίνηση ως προς την νότια έξοδο της πόλης. Η Όθωνος Αμαλίας εκτός από το ότι έχει κίνηση καθημερινά όλες τις ώρες της ημέρας, είναι μια από τις οδούς υψηλής ταχύτητας, με τους οδηγούς να θέλουν να έχουν μία ταχεία διέλευση, φεύγοντας από το κέντρο της πόλης. Επιπλέον στον δρόμο αυτό, έχει παρατηρηθεί ότι κινούνται βαρέα οχήματα με κύρια κατεύθυνσή τους το νέο λιμάνι» τονίζει ο Σπύρος Πολίτης. «Η δημιουργία ενός ποδηλατόδρομου εντός αστικού δικτύου, σύμφωνα με την μελέτη του ΠΟΠ, θα ήταν ένα αντιφατικό σημείο ως προς τον χαρακτήρα της οδού και ταυτόχρονα δεν θα είχε τα ανάλογα αποτελέσματα ως προς τον βασικό στόχο του όλου έργου που είναι να γίνει το ποδήλατο το κύριο μέσο μετακίνησης των Πατρινών. Ποιος θα πάρει το ποδήλατο για να διασχίσει την Όθωνος Αμαλίας σε έναν πεζοδρόμιο ενός μέτρου πλάτους, την ώρα που θα περνούν από δίπλα του φορτηγά και Ι.Χ; Γιατί το πεζοδρόμιο στην δεξιά πλευρά της Όθωνος Αμαλίας δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από ένα μέτρο, ενώ η μείωση του πλάτους της οδού είναι σίγουρο ότι θα δημιουργήσει ακόμα περισσότερα προβλήματα στο κυκλοφοριακό της Πάτρας» τονίζει ο πρόεδρος του ΠΟΠ.

Το σύγχρονο τρένο και το παλιό λιμάνι

Υπάρχει επίσης και ένα άλλο θέμα που η μελέτη του Δήμου δεν το έχει λάβει καθόλου υπόψη της, σύμφωνα με τον ΠΟΠ. Η διέλευση του σύγχρονου τρένου από το σημείο ακριβώς εκείνο πάνω στο οποίο θα κατασκευαστεί ο παραλιακός ποδηλατόδρομος. «Το σύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο που αναμένεται να έρθει στην Πάτρα τα επόμενα χρόνια θα καταστρέψει τον παραλιακό ποδηλατόδρομο και πλέον θα μιλάμε για ένα έργο που δεν θα υπάρχει και θα πρέπει να κατασκευαστεί ξανά από την αρχή. Αντίθετα με την δική μας πρόταση δεν υπάρχουν τέτοιου είδους εμπόδια», λέει ο κ. Πολίτης.

Η διαφωνία

Το βασικό επιχείρημα του Δήμου ως προς την μη κατασκευή ποδηλατόδρομου εκτός αστικού δικτύου, εντός δηλαδή του λιμανιού, είναι ότι ο χώρος αυτός της λιμενικής ζώνης που ξεκινά από το ύψος του Αγίου Διονυσίου και φτάνει έως την Αγίου Νικολάου, δεν έχει δοθεί στην πόλη. Άρα το έργο σε μία τέτοια περίπτωση θα καθυστερήσει και άλλο. Ο ΠΟΠ από την δική του πλευρά όμως υποστηρίζει ότι ο εντός λιμανιού παραλιακός ποδηλατόδρομος θα είναι το «μέσο με το οποίο θα πατήσουμε πόδι σιγά σιγά και στο παλαιό λιμάνι μέχρι την οριστική απόδοση του στην πόλη και τους κατοίκους της».

Το δίκτυο, ο ΚΟΚ και ο σεβασμός

Η μελέτη του Ποδηλατικού Ομίλου Πατρών αφορά τρία βασικά σημεία: τον παραλιακό ποδηλατόδρομο των 10 χιλιομέτρων, το δίκτυο ποδηλατόδρομων εντός του ιστορικού κέντρου που θα συνδέει την Άνω Πόλη με το παραλιακό μέτωπο και τους ποδηλατόδρομους εκείνους που θα ενώνουν τα δύο εκπαιδευτικά ιδρύματα της πόλης, το Πανεπιστήμιο και το ΑΤΕΙ με το κεντρικό αστικό ιστό. «Είναι έργα που θα πρέπει κάποια στιγμή να γίνουν και να σκύψει η πόλη με ενδιαφέρον πάνω σε αυτά αφού θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών της, ενώ ταυτίζονται με μία σειρά ζητημάτων στα οποία η Πάτρα θέλει να δώσει προτεραιότητα μετά την ανάπλαση και τις παρεμβάσεις που θα γίνουν στο ιστορικό κέντρο της. Ωστόσο, ας ξεκινήσουμε πρώτα από τον παραλιακό ποδηλατόδρομο που αποτελεί και τον βασικό κορμό του δικτύου των ποδηλατόδρομων και του όλου σχεδιασμού και στη συνέχεια προχωράμε και στα υπόλοιπα. Οι ποδηλάτες αυτή τη στιγμή φοβούνται να βγουν στην πόλη τους με το ποδήλατο τους. Οι δρόμοι της Πάτρας, έτσι όπως είναι αυτή τη στιγμή, δεν τους ανέχονται, δεν τους θέλουν και το κυκλοφοριακό δεδομένο που κυριαρχεί τους αποβάλει. Επιπλέον ο οδηγοί των οχημάτων δεν τους σέβονται και αυτό κάνει ακόμα χειρότερη την κατάσταση για τους ποδηλάτες. Όμως και οι ποδηλάτες από την δική τους πλευρά θα πρέπει να μάθουν, να διαβάσουν και να ενημερωθούν ως προς τους κανόνες του ΚΟΚ και να τους σέβονται. Γιατί και οι ποδηλάτες έχουν ΚΟΚ, άσχετα αν οι περισσότεροι δεν το γνωρίζουν. Απλά στην δική τους περίπτωση υπάρχει και το αίσθημα του φόβου αφού είναι σε μη ευνοϊκή θέση, όμως ο φόβος από μόνος του δεν αρκεί, χρειάζεται η ενημέρωση και η γνώση. Χρειάζεται πάνω από όλα ο σεβασμός του ενός για τον άλλον».

(Από εφημερίδα 7 Μέρες Ενημέρωση)