ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΕΛΩΝΗΣ: «Ολυμπιακή Γη, Olympia land» – Πρόταση παρέμβαση για τον τουρισμό | dete

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΕΛΩΝΗΣ: «Ολυμπιακή Γη, Olympia land» - Πρόταση παρέμβαση για τον τουρισμό

Καίρια παρέμβαση, με «ζουμερό» περιεχόμενο και με μια «ηχηρή» πρόταση-εισήγηση, από τον Γιώργο Τελώνη για το θέμα του brand name που αναζητά εδώ και χρόνια η Δυτική Ελλάδα, στην προσπάθειά της να περάσει προς τα έξω ένα ξεχωριστό και ιδιαίτερο τουριστικό στίγμα.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων Δυτικής Ελλάδας και πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Λιμένος Πατρών με άρθρο του στην «Πελοπόννησο» προτείνει, άμεσα, ευρεία διαβούλευση, θεματικό συνέδριο και στο τέλος απόφαση-επιλογή από το Περιφερειακό Συμβούλιο για το μόνιμο brand name που πρέπει να υιοθετήσει η Δυτική Ελλάδα για την τουριστική προβολή και αναβάθμισή της.
Εισηγείται, μάλιστα, σαν μια ιδέα για εκκίνηση του διαλόγου, το «Ολυμπιακή Γη, Olympia land».
Αναλυτικά η παρέμβασή του:
Θα μπορούσα να ξεκινήσω παραθέτοντας ένα πακέτο αριθμών και στοιχείων, όχι και τόσο κολακευτικών, για την τουριστική πρόοδο και εξέλιξη της Δυτικής Ελλάδας, ειδικά συγκρινόμενων με αντίστοιχου βεληνεκούς περιοχές της χώρας.
Αλλά προτιμώ να πάμε απευθείας στο «αύριο», στο «διά ταύτα».
>Δεν μας ξέρουν, ως τουριστικό προορισμό, όσο πρέπει. Κάποιοι, μάλιστα, ίσως δεν μας ξέρουν καθόλου…
>Δεν μας ξέρουν όπως πρέπει. Εχουν μια επιδερμική και απόμακρη, ενδεχομένως και στρεβλή, εικόνα της περιοχής. Ξέρουν ότι υπάρχει η περιοχή, αλλά όχι ακριβώς πού υπάρχει! Η Περιφέρεια Πελοποννήσου, είτε σκόπιμα είτε από αμέλεια, έχει βρει τρόπο στις καμπάνιες της να απορροφά, έστω σε επίπεδο εντυπώσεων, τα 2/3 της Δυτικής Ελλάδας (Aχαϊα και Ηλεία).
>Δεν ξέρουν ποια είναι η ταυτότητά μας, γιατί, δυστυχώς, κάθε τόσο, αλλάζουμε ταυτότητα και τους μπερδεύουμε!
Ξοδεύουμε λεφτά και πάνε στράφι, σε ένα μεγάλο ποσοστό. Δεν πιάνουν τόπο, γιατί πολύ απλά δεν οριοθετούμε εμείς οι ίδιοι τον τόπο μας!
Τη μια Western Greece, την άλλη Go West, την άλλη be inspired in Western Greece.
Δυστυχώς, αν συνεχίσουμε έτσι, πολύ φοβάμαι ότι δεν θα πάμε…Δυτικά. Θα πάμε χειρότερα.
Πρέπει, κατά συνέπεια, να βρούμε, άμεσα, τρόπο να μας μάθουν. Να τους ερεθίσουμε πιο στοχευμένα. Πού είμαστε, τι προσφέρουμε, σε τι υπερέχουμε.
Η Ελλάδα έχει πανίσχυρο, τουριστικά, brand name. Και κάποιες Περιφέρειές της το ίδιο, δίχως να χρειαστεί να κοπιάσουν ιδιαίτερα, για λόγους προφανείς και εύκολα κατανοητούς.
H Δυτική Ελλάδα, όμως, δεν έχει ακόμα brand name. Και όσο δεν έχει, θα μας ψάχνουν στον χάρτη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Ας κάνουμε το πρώτο βήμα. Ας δώσουμε στην περιοχή μας όνομα, ταυτότητα, φυσιογνωμία.
Ας την κάνουμε αναγνωρίσιμη πριν προσπαθήσουμε να την κάνουμε ελκυστική.
Ας δώσουμε προς τα έξω ένα στίγμα που θα μας ξεχωρίσει, προωθώντας την ιδιαιτερότητα της περιοχής μας.
Θα καταθέσω απλώς την προσωπική μου πρόταση με την ελπίδα να αποτελέσει την απαρχή ενός διευρυμένου και πολυεπίπεδου διαλόγου, όλων των εμπλεκομένων φορέων.
Γη της Ολυμπίας. Ολυμπιακή Γη. Olympia land.
Θα μπορούσε να είναι ένα από τα υποψήφια brand name που αναζητά η Δυτική Ελλάδα. Εκτιμώ ότι καθετί που παραπέμπει και αποπνέει άρωμα από Αρχαία Ολυμπία, είναι από μόνο του ένα πανίσχυρο brand.
Ας δώσουμε τη δυνατότητα στους «καλεσμένους μας» να νιώσουν, κυρίως, συναισθηματική σύνδεση με τον προορισμό και πάνω εκεί ας οικοδομήσουμε μαζί τους μια ξεχωριστή σχέση διαρκείας.
Ας παραμερίσουμε τυχόν «πατριωτικές» ενστάσεις, του στυλ «γιατί όχι από την Αχαϊα ή την Αιτωλοακαρνανία», και ας μη χάσουμε κι άλλο χρόνο.
Ας συμφωνήσουμε σε ένα κυρίαρχο μήνυμα, που θα αποτελέσει και το βασικό, όσο και πάγιο, τουριστικό «όπλο» μας.
Ας δεσμευτούμε όλοι ότι θα επιλέξουμε ένα μόνιμο brand name και θα το τηρήσουμε ευλαβικά. Ανεξαρτήτως οποιασδήποτε αλλαγής είτε σε επίπεδο Περιφέρειας, είτε σε επίπεδο Τουριστικών Οργάνων της περιοχής.
Η «Ολυμπιακή Γη» είναι απλώς μια πρόταση για να εκκινήσει ο διάλογος.
Θα πρότεινα, δε, και αφού προηγηθεί εκτεταμένη διαβούλευση, τη διοργάνωση θεματικού Συνεδρίου με το συγκεκριμένο αντικείμενο, με τη συμμετοχή, φυσικά, εξειδικευμένων στελεχών της αγοράς και επικοινωνιολόγων.
Και εν συνεχεία, να γίνει η τελική επιλογή από το Περιφερειακό Συμβούλιο και να πάρουν όλα τον δρόμο τους.
Η νέα εποχή απαιτεί κάτι πιο σύνθετο, πιο οργανωμένο, πιο λειτουργικό στρατηγικά. Ας το αναζητήσουμε.
Δεν ισχυρίζομαι ότι η απόκτηση ενός σταθερού και ελκυστικού brand name για τη Δυτική Ελλάδα θα λύσει μονομιάς όλα τα προβλήματα και θα μας μετατρέψει σε Κυκλάδες ή Χαλκιδική.
Αλλά θα είναι ένα στέρεο βήμα για να ξεκινήσουμε, επιτέλους, να περπατάμε μπροστά, σταθερά.