TAΣΟΣ ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ: Δάσκαλε βάλε πλάτη

Το πρώτο σχολικό κουδούνι χτυπά σήμερα για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Κάθε αφετηρία δημιουργεί προσδοκίες, ελπίδες και όνειρα. Ευχή όλων είναι η  καινούρια σχολική χρονιά να είναι δημιουργική για τους χιλιάδες μαθητές όλων των βαθμίδων. Το ερώτημα, ωστόσο, που προκύπτει είναι το εξής: Μετά τον αγιασμό πώς θα είναι η πρώτη ημέρα στα σχολεία μας;

            Το ορθό είναι να περιμένουμε λίγες ημέρες ή λίγες εβδομάδες για να κάνουμε την αποτίμησή μας. Εκείνο όμως που θα συναντήσουν τα παιδιά μας την επομένη του αγιασμού, των ευχών και των υποσχέσεων είναι:

  • Η εφαρμογή όλων των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων του κ. Φίλη, που έχει απορρίψει συνολικά ο Κλάδος των εκπαιδευτικών.
  • Η ισχύς ενός νέου νομοθετικού πλαισίου για τα σχολεία μας, που θεσμοθετήθηκε στις αρχές Αυγούστου ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας. Οι εκπαιδευτικοί για άλλη μια φορά καλούνται να εφαρμόσουν πολιτικές για τις οποίες δεν είχαν ούτε ενημέρωση.
  • Ολοήμερα σχολεία χωρίς δασκάλους ή τμήματα στα οποία θα στοιβάζονται πενήντα μαθητές.
  • Τάξεις που δε θα έχουν δάσκαλο στο ξεκίνημα.
  • Το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε πληρότητα από την πρώτη ημέρα λειτουργίας των σχολείων.
  • Δασκάλους που θα αναλάβουν την τάξη και πιθανά τις επόμενες εβδομάδες θα μετακινηθούν σε άλλο σχολείο, λόγω της μη έγκαιρης υλοποίησης των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών σε σχολείο πλησιέστερα στον τόπο διαμονής τους.
  • Εκπαιδευτικούς προσωρινά τοποθετημένους, που θα περιμένουν ενδεχόμενο διορισμό αναπληρωτών, για να μετακινηθούν σε σχολείο πιο κοντά στον τόπο κατοικίας της οικογενείας τους.
  • Παράλληλες στηρίξεις για συμμαθητές τους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πολύ λιγότερες από τις αναγκαίες, με αποτέλεσμα τη δύσκολη προσαρμογή αυτών των παιδιών στα σχολεία.
  • Περίπου 130 εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων λιγότερους στην Αχαΐα, οπότε ορισμένα μαθήματα (ξένη γλώσσα, γυμναστική, εικαστικά κ.λπ.) θα ξεκινήσουν αρκετά αργότερα.
  • Το μάθημα της γερμανικής γλώσσας εξαφανισμένο (ελπίζουμε όχι μόνιμα) από τα σχολεία της Αχαΐας, εφόσον δε διατέθηκε ούτε μία πίστωση στο Νομό μας.
  • Νέους Διευθυντές σχολείων, αρκετούς από την κομματική αυλή και τα συνδικαλιστικά ψηφοδέλτια των κυβερνώντων, που τα διορισμένα μέλη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου τους βαθμολόγησαν με άριστα. Είναι αυτοί που έστηναν οδοφράγματα για να μην εφαρμοστεί η αξιολόγηση και τώρα είναι έτοιμοι να αναλάβουν και ρόλο αξιολογητή, όπως οι σύντροφοί τους στα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
  • Κιμωλίες, φωτοτυπίες και υλικά καθαριότητας με το σταγονόμετρο, εφόσον, τα πενιχρά έσοδα των σχολικών επιτροπών και η καθυστέρηση καταβολής της επιχορήγησης δεν επιτρέπουν ούτε την αγορά των αναγκαίων για τη λειτουργία των σχολείων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΝΑΤΑΣΑΣ ΡΑΓΙΟΥ: Αγία(;;) Ζώνη

Απαισιοδοξία λοιπόν με το ξεκίνημα; Δε θα το έλεγα. Αυτές είναι μόνο διαπιστώσεις. Το βέβαιο είναι, πως το φιλότιμο του δασκάλου δεν πρόκειται να λείψει. Παρά τις δυσκολίες, τις ελλείψεις και τις αστοχίες ο καθένας από εμάς τους εκπαιδευτικούς πεισμώνει όλο και πιο πολύ και είναι έτοιμος να κάνει όπως πάντα την υπέρβαση. Η ελληνική κοινωνία γνωρίζει πως το «Δάσκαλε βάλε πλάτη» δε χρειάζεται να το πει κάποιος για να γίνει, γιατί τούτο είναι στο αίμα του δασκάλου.

 

 

Τάσος Σταυρογιαννόπουλος