Προκλητική διαφήμιση της BMW έξω από έκθεση Audi!

Ο μεταξύ τους ανταγωνισμός είναι σκληρός και ο σεβασμός ανάμεσα σε BMW και Audi είναι παραπάνω από δεδομένος. Αλλά να μη χάνουμε και το χιούμορ μας. Κάποιες φορές οι καμπάνιες γίνονται πιο επιθετικές και διαφημιστές δίνουν ρέστα.

Το πιο πρόσφατο παράδειγμα έρχεται  από την Τυνησία και το site Tuniscope. Εκεί η Jemaa Motors, αντιπρόσωπος της BMW τοποθέτησε μια τεράστια διαφημιστική πινακίδα λίγο πριν την είσοδο της Enkal Automobiles, αντιπροσώπου Audi, Volkswagen, SEAT, Skoda και Porsche. Δείχνει υποφωτισμένη τη μάσκα με τα νεφρά, με αναμμένα τα φώτα να δίνουν τη σχεδιαστική υπογραφή της BMW και από κάτω τη φράση «Ποτέ δεν είναι αργά να αλλάξεις γνώμη». Χωρίς να χάσει χρόνο, η Enkal Automobiles απαντά αναρτώντας το δικό της μήνυμα στη δεύτερη διαφημιστική πινακίδα που φαίνεται στο φόντο. Χρησιμοποιώντας το σήμα με τους τέσσερις κύκλους, γράφει ένα τεράστιο “LOOOOL”. Και συμπληρώνει: «Δεν φεύγεις από μια μάρκα που κερδίζει».

Ο διαφημιστικός πόλεμος μεταξύ των δύο εταιρειών με απευθείας επιθέσεις της μίας προς την άλλη δεν είναι κάτι καινούριο. Είχε ξεκινήσει στις αρχές της περασμένης δεκαετίας με το λανσάρισμα του νέου τότε Audi A4 στην Καλιφόρνια. Αρχικά την φωτογραφία του αυτοκινήτου συνόδευε η φράση «Σκάκι; Μπα… Προτιμώ την οδήγηση». Σύντομα όμως στην Audi αποφάσισαν να γίνουν πιο επιθετικοί και άλλαξαν το σλόγκαν γράφοντας «BMW, κάνει την κίνηση σου», μένοντας πάντα στο σκάκι.

Η BMW απάντησε μια αφίσα της Σειράς 3 που έγραφε “Checkmate”, δηλαδή κίνηση ματ. Και η Audi απάντησε ρίχνοντας το R8 στη μάχη της αφίσας, με ένα λογοπαίγνιο βασισμένο στο πρώτο συνθετικό: “Check yourself” και “Check your luxury badge, it may have expired”.

Η μάχη κλιμακώθηκε το 2006, με την BMW να συγχαίρει (ειρωνικά, βεβαίως) την Audi για την κατάκτηση του τίτλου Αυτοκίνητο της Χρονιάς στη Ν. Αφρική. Υπογράφοντας ως η κάτοχος του τίτλου Παγκόσμιου Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Η Audi απάντησε συγχαίροντας την BMW για τον τίτλο αυτό, υπογράφοντας με τη σειρά της ως η νικήτρια για έξι συνεχόμενες φορές στις 24 Ώρες Le Mans.

Και κάπου εκεί μπήκε στην κουβένετα η Subaru, χαρακτηρίζοντας τους διαγωνισμούς στους οποίους διακρίθηκαν οι δύο Γερμανοί κατασκευαστές «καλλιστεία». Παρόλα αυτά τους συγχαίρει, υπογράφοντας ως η νικήτρια του διαγωνισμού Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς, υπογραμμίζοντας το υψηλό μηχανολογικό της προφίλ. Η μάχη αυτή είχε και παράπλευρες απώλειες.

Η Mercedes είχε ανέκαθεν μετριοπαθή στάση σε αυτό τον πόλεμο. Παρόλα αυτά την έχουν βάλει στο στόχο τόσο η BMW και η Audi. Χαρακτηριστική η διαφήμιση με ένα στιγμιότυπο από τη ζωή στη ζούγκλα, με την BMW X5 καμουφλαρισμένη ως λεοπάρδαλη και τη Mercedes ML σε ρόλο θηράματος. Πιο πρόσφατα, η Audi σε δική τη διαφήμιση έβαλε δίπλα σε ένα Q5 (προηγούμενης γενιάς) το ομοίωμα ενός SUV με πολύ αυστηρή τετραγωνισμένη και ογκώδη σχεδίαση. Στόχος της Audi είναι να απαντήσει στην κριτική που δέχεται κάθε τόσο για συντηρητική και ανέμπνευστη σχεδίαση που έχει σαν αποτέλεσμα τα αυτοκίνητά της να μην ξεχωρίζουν μεταξύ τους. Στο μήνυμά της υποστηρίζει ότι το δικό της αυτοκίνητο είναι αυτό που τραβά την προσοχή ενώ το άλλο είναι εκείνο που την ψάχνει αγωνιωδώς. Δεν αναφέρεται μάρκα, δεν χρησιμοποιούνται σήματα ούτε πολύ χαρακτηριστικές λεπτομέρειες όπως φώτα, μάσκα, κ.λπ ώστε να παραπέμπει σε άλλο μοντέλο. Το σχήμα στοχοποιεί σαφώς τη Mercedes (και τη Land Rover), και δεν φαίνεται να είναι τυχαία η τοποθέτηση μπροστά από διαφήμιση της  GLK είναι άλλωστε στο φόντο.

Η πιο πετυχημένη πάντως είναι αυτή που δείχνει μια νταλίκα Mercedes φορτωμένη με αυτοκίνητα BMW και την ατάκα «να που τελικά μια Mercedes μπορεί να φέρει οδηγική απόλαυση».