«ΠΟΛΟΣ» ΣΠΙΡΤΖΗ ΚΑΙ ΠΑΠΠΑ: Η Πατρών Πύργου… και τα παιγνίδια εξουσίας! | dete

«ΠΟΛΟΣ» ΣΠΙΡΤΖΗ ΚΑΙ ΠΑΠΠΑ: Η Πατρών Πύργου… και τα παιγνίδια εξουσίας!

Ενδοκυβερνητικός πόλος εξουσίας που διεκδικεί την ισχυροποίηση και εδραίωσή του με φόντο… και την Πατρών – Πύργου. Αναφερόμαστε στον «πόλο» που σχηματίζεται από το δίδυμο των υπουργών Επικρατείας, Ν. Παππά, και Μεταφορών και Υποδομών, Χρ. Σπίρτζη.

Η σχέση και συνεργασία των δύο είναι παλαιά και γνωστή, ενώ η ίδια η δομή της κυβέρνησης, με την εκχώρηση της εποπτείας των επενδύσεων στον υπουργό Επικρατείας μετά τις εκλογές του προηγούμενου Σεπτεμβρίου, διαμόρφωσε συνθήκες ενός «στεγανού».

Διαρκούσης της διαπραγμάτευσης και όσο φούντωνε η συζήτηση περί ανασχηματισμού ή αναδόμησης της κυβέρνησης, διακινήθηκε εξάλλου η πληροφορία ότι ο υπουργός Επικρατείας διεκδικεί την τυπική και ουσιαστική ανάληψη της αρμοδιότητας επί των επενδύσεων, διά της δημιουργίας μιας νέας γραμματείας που θα υπάγεται απευθείας σε αυτόν και θα ψαλιδίζει επί της ουσίας ακόμη περισσότερο τις αρμοδιότητες του υπουργού Ανάπτυξης, Γ. Σταθάκη.

Κομματικά στελέχη, όπως οι «53» διά της αρθρογραφίας τους και των προσεκτικών - πάντως - επισημάνσεών τους, εκτιμάται ότι στρέφονται συχνά προς την πλευρά της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών, καθώς κατά το πρόσφατο διάστημα ποικίλα σχόλια έχει προκαλέσει η εκ μέρους του κ. Σπίρτζη διαχείριση συγκεκριμένων επενδυτικών προγραμμάτων και έργων.

Μία από τις πλέον πρόσφατες περιπτώσεις που συζητήθηκαν ήταν η δημοπράτηση ενός τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας - Πύργου, ύψους περίπου 60 εκατ. ευρώ, το οποίο έπειτα από μειοδοτικό διαγωνισμό ανατέθηκε σε συγκεκριμένο κατασκευαστή, που λέγεται ότι είναι μεταξύ των προνομιακών συνομιλητών της κυβέρνησης.

Αρχικώς, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας - Πύργου είχε προκηρυχθεί ως ενιαίο έργο με προϋπολογισμό 475 εκατ. ευρώ. Ο αρχικός διαγωνισμός ακυρώθηκε και εν συνεχεία το έργο επαναπροκηρύχθηκε και «έσπασε» σε οκτώ ξεχωριστές εργολαβίες. Το ποιος έχασε από αυτή την ιστορία… εύκολα απαντιέται!

Τον Σεπτέμβριο κρίνεται η νότια χάραξη
Τον Σεπτέμβριο αναμένονται οι τελικές αποφάσεις του Υπουργείου Υποδομών σχετικά με το ενδεχόμενο αλλαγής χάραξης του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου στο τελευταίο τμήμα του, μήκους περίπου 10-14 χλμ., από την Κάτω Αχαΐα ως το Μιντιλόγλι.
Πριν από μερικές ημέρες, μέλη της «Επιτροπής Αγώνα για τη νότια χάραξη» συναντήθηκαν με το γενικό γραμματέα Υποδομών, Γιώργο Δέδε, ζητώντας την επανεξέταση του θέματος. Ο κ. Δέδες, σύμφωνα με πληροφορίες, τόνισε ότι ήδη οι αρμόδιες υπηρεσίες μελετούν το ζήτημα σε επίπεδο κόστους και χρονοδιαγράμματος και στις αρχές του φθινοπώρου θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.
Ο δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας, Xρήστος Νικολάου, δήλωσε στην εφ. "Πατρίς" Πύργου ότι ενημερώθηκε για τη συνάντηση της Επιτροπής με τον Γ.Γ. Υποδομών και η πληροφόρηση που έχει είναι ότι «το θέμα επανεξετάζεται και υπάρχει μια επιθυμία να το δουν εξαρχής, σε επίπεδο προμελέτης, πόσο συμφέρει οικονομικά και πόσο έχει να κάνει με το όλο κομμάτι που δημιουργεί πρόβλημα. Το Σεπτέμβριο θα έχουν εικόνα και απάντηση».