ΠΛΑΤΩΝ ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΣ: Δουλεύουμε για την ανάπτυξη δυναμικών εργαλείων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικής θέσης των τοπικών προϊόντων έναντι των εισαγόμενων

"Στην ανάπτυξη δυναμικών εργαλείων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικής θέσης των τοπικών προϊόντων έναντι των εισαγόμενων προσανατολίστηκε το Επιμελητήριο Αχαΐας την τελευταία εξαετία" αναφέρει σε ανακοίνωσή της η παράταξη Ανεξάρτητη Ενωτική Επιμελητηριακή Πρωτοβουλία με επικεφαλής τον Πλάτωνα μαρλαφέκα και συνεχίζει:.

"Ένα σημαντικό βήμα έγινε το 2014, όταν ίδρυσε το ACHAIA VALUES, με σκοπό να ενισχυθούν οι εξαγωγές των Αχαϊκών Προϊόντων. Συμμετέχουν ήδη 28 Επιχειρήσεις της Αχαΐας και προωθούνται στο εξωτερικό 482 προϊόντα. Σε 131 Αχαϊκές Επιχειρήσεις δόθηκε τεχνογνωσία για το πώς θα κάνουν εξαγώγιμα τα προϊόντα τους.

Επίσης, το Επιμελητήριο έχει επικοινωνήσει με 3.500 αγοραστές σε 35 χώρες προωθώντας τα Αχαϊκά προϊόντα, δράση που αναγνωρίστηκε με την απονομή βραβείου από διεθνή οργανισμό εξαγωγών.

Εξίσου σημαντικό βήμα ήταν η συμμετοχή 220 Πολύ Μικρών, Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων της Αχαΐας σε 58 Διεθνείς και Εθνικές Εκθέσεις. Αλλά και η διοργάνωση της ACHAIA FEST, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στην οποία συμμετείχαν 104 Επιχειρήσεις και Φορείς της Αχαΐας, αναδεικνύοντας τα Αχαϊκά προϊόντα, τους πολιτιστικούς θεσμούς, το αθλητικό και τουριστικό «προϊόν» του νομού, με αριθμό επισκέψεων που ξεπέρασε τις 60.000.

Ειδικότερα:

Ο μηχανισμός που έλειπε για την προώθηση των τοπικών προϊόντων δημιουργήθηκε από το Επιμελητήριο Αχαϊας το 2014, όταν ξεκίνησε να λειτουργεί το Γραφείο Εξαγωγών με την επωνυμία Achaiavalues, το οποίο λειτουργεί στο πλαίσιο των δράσεων της Αναπτυξιακής εταιρείας του Επιμελητηρίου μας. Από το Γραφείο παρέχεται πλέον σε καθημερινή βάση πολυεπίπεδη πληροφόρηση στις τοπικές επιχειρήσεις, που ενδιαφέρονται για θέματα εξαγωγών.

Σε 1,5 μόλις χρόνο υλοποιήθηκε:

Ο σχεδιασμός, η δημιουργία και η λειτουργία του Achaiavalues, με ολοκληρωμένη εταιρική ταυτότητα, company profile κι όλα τα απαραίτητα σύγχρονα επιχειρηματικά εργαλεία.

Το αποτέλεσμα σήμερα είναι:

28 τοπικές επιχειρήσεις από 25 διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, συνθέτουν το χαρτοφυλάκιο του Achaiavalues  με 482 κωδικούς προϊόντων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Η Πάτρα το 1973 τις ημέρες του πολυτεχνείου - ΦΩΤΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ

Το Achaiavalues έχει αναγνωριστεί πλέον ως ο αξιόπιστος σύμβουλος εξαγωγών της Αχαΐας, σε όλη την Ελλάδα. Η πρακτική αυτή έτυχε πανελλήνιας αναγνώρισης και βραβεύτηκε στα πρόσφατα Greek Exports Awards, στην κατηγορία «Top Export Assistance Company».

Συμμετοχή σε εκθέσεις

Μέσω του Επιμελητηρίου Αχαϊας εξασφαλίστηκε η συμμετοχή τοπικών εταιριών στις εκθέσεις ANUGA, PROWEIN (μεγάλη έκθεση οίνων και ποτών), FANCY FOOD, DETROP, FOODEXPO, ΔΕΘ κ.α. Όπως ανέφερε στον πρόσφατο απολογισμό ο πρόεδρος του τμήματος Μεταποίησης, Τάκης Τζούδας, τo Επιμελητήριο συμμετείχε συνολικά σε 58 εκθέσεις.

Επίσης, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συνδιοργανώσαμε το INVEST IN GREECE, επιχειρηματική επίσκεψη 35 πρέσβεων και εμπορικών οικονομικών ακολούθων, ενώ από κοινού με τον Σύνδεσμο Ελλήνων Εμπόρων Τροφίμων & Ποτών Εξωτερικού διοργανώσαμε εκδήλωση με την συμμετοχή 34 αχαϊκών εταιρειών, και πλήθος σεμιναρίων και workshops."

 

Achaia Wines

Για πρώτη φορά σχεδιάστηκε από το Επιμελητήριο Αχαϊας ολοκληρωμένο πρόγραμμα προώθησης των τοπικών οίνων, το οποίο είναι ήδη σε εφαρμογή.

Αντικείμενο αυτού του σχεδιασμού είναι η κεφαλαιοποίηση της οινικής κουλτούρας της Αχαΐας, ώστε να επιτευχθεί η προώθηση των τοπικών κρασιών μας στις αγορές του εξωτερικού.

 

Achaia Fest

Τον Ιούνιο του 2017 συνδιοργανώθηκε το πρώτο Αχαϊκό Φεστιβάλ «ACHAIA FEST 2017-ΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΗΣ ΑΧΑΪΑΣ», στο Νότιο Πάρκο, για την προβολή των αχαϊκών προϊόντων, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ).

Στη δράση του Επιμελητηρίου μας καταγράφηκαν 100 συμμετοχές ενώ στη διάρκεια των τεσσάρων ημέρων επισκέφθηκαν το ACHAIA FEST περισσότεροι από 60.000 επισκέπτες.

Μέσα από όλες αυτές τις δράσεις το Επιμελητήριο Αχαϊας στοχεύει να αναπτύξει τις πωλήσεις στην εσωτερική αγορά και να υποκαταστήσει τις εισαγωγές μέσα από οργανωμένες καμπάνιες και κίνητρα, προκειμένου να οικοδομήσουμε μία πιο ανταγωνιστική τοπική οικονομία.