Ο ανταγωνισμός περιορίζει τα περιθώρια κέρδους της «ΑΒ Βασιλόπουλος»

Μείωση των περιθωρίων κέρδους της κατέγραψε το δεύτερο τρίμηνο του 2017 η «ΑΒ Βασιλόπουλος» σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στη νέα ανατροπή των συνθηκών στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων μέσα σε διάστημα λίγων μηνών, λόγω των εξελίξεων στην πρώην αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Μαρινόπουλος».

Ετσι, ενώ στη διάρκεια του 2016 και ειδικά κατά το δεύτερο ήμισυ του περυσινού έτους, η «ΑΒ Βασιλόπουλος» κατέγραφε σημαντικά κέρδη, συνέπεια κυρίως της διακοπής της λειτουργίας της αλυσίδας «Μαρινόπουλος», πλέον παρατηρείται διόρθωση στα μεγέθη της, καθώς από την 1η Μαρτίου 2017 ξεκίνησε σταδιακά η επαναλειτουργία των καταστημάτων της «Μαρινόπουλος» υπό τον έλεγχο και το σήμα πλέον της «Σκλαβενίτης».

«Η αγορά είναι υπό διαμόρφωση τόσο λόγω της ζήτησης όσο και λόγω των αλλαγών στο επιχειρηματικό πλαίσιο», επεσήμανε στέλεχος της διοίκησης της «ΑΒ Βασιλόπουλος», εκτιμώντας ότι συνολικά ο κλάδος των σούπερ μάρκετ θα «κλείσει» με απώλειες 1% το 2017. Το ίδιο στέλεχος ανέφερε επίσης ότι η εταιρεία διατηρεί τους νέους πελάτες που απέκτησε το προηγούμενο διάστημα και έχει κερδίσει και άλλους. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, το 42% των πρώην πελατών της «Μαρινόπουλος» σε πανελλαδικό επίπεδο κατέληξαν στην «ΑΒ Βασιλόπουλος».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Μπόνους έως και 210 ευρώ το μήνα στους ελεγκτές για την καταπολέμηση της αδήλωτης και της ανασφάλιστης εργασίας

Σημειώνεται ότι χθες ανακοινώθηκαν από τον όμιλο Ahold Delhaize, θυγατρική του οποίου είναι η «ΑΒ Βασιλόπουλος», τα οικονομικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2017. Ωστόσο, δεν έχουν δημοσιοποιηθεί τα αποτελέσματα για τη θυγατρική του ομίλου στην Ελλάδα.

Στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της Ahold Delhaize αναφέρεται ότι «οι πωλήσεις στην Ελλάδα επηρεάστηκαν από τη συνεχιζόμενη συρρίκνωση της αγοράς και την εξομάλυνση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος». Επισημαίνεται, ακόμη, ότι τα περιθώρια κέρδους είναι χαμηλότερα, ειδικά καθώς η σύγκριση γίνεται με τα πολύ υψηλά περυσινά επίπεδα. Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» παραμένει πάντως προσηλωμένη στην υλοποίηση του επενδυτικού της προγράμματος ύψους 100 εκατ. ευρώ για την τρέχουσα χρονιά, το οποίο περιλαμβάνει ίδρυση νέων καταστημάτων και ανακαινίσεις υφιστάμενων, καθώς και νέους αποθηκευτικούς χώρους. Σήμερα το δίκτυο της αλυσίδας αριθμεί 396 καταστήματα.

Συνολικά, το δεύτερο τρίμηνο του 2017 έκλεισε για τον όμιλο Ahold Delhaize με αύξηση των καθαρών πωλήσεων κατά 3,4% στα 16,1 δισ. ευρώ. Τα λειτουργικά έσοδα ενισχύθηκαν σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016 κατά 16,1%, στα 547 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων, τόκων και χρηματοδοτικών αποσβέσεων ανήλθαν σε 1,08 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 8,4%.