Ξεπούλησε η Ζάκυνθος στην Ολλανδια- Καλπάζουν οι προκρατήσεις

Από την τουριστική έκθεση “Vakantiebeurs 2018” στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας ξεκίνησε το φετινό σεργιάνι της Ζακύνθου στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις εξασφαλίζοντας τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα για το νέο έτος στο “χρηματιστήριο” των διακοπών.
Η “Vakantiebeurs” είναι η μεγαλύτερη στην Ολλανδία και από τις πλέον σημαντικές πανευρωπαϊκά, καθώς λειτουργεί ως δίαυλος γνωριμίας με το σύνολο των αγορών τουρισμού του ευρωπαϊκού βορρά.
Στη συγκεκριμένη τουριστικη αγορα, τα τελευταία χρόνια έχουμε πολύ καλή πορεία για αυτό θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη και απαραίτητη η συμμετοχή μας. Η έκθεση διήρκεσε δυο ημέρες, την πρώτη για τους τουριστικούς πράκτορες και την επόμενη για το κοινό. Παρουσιάζοντας τις κυρίαρχες τάσεις και υιοθετώντας τις πλέον σύγχρονες μορφές προβολής αντικατοπτρίζει το προφίλ των τουριστών. Έχει διττό προσανατολισμό, αφενός να υπάρξουν επαγγελματικές επαφές με Τour Operators, αεροπορικές εταιρείες, τουριστικούς πράκτορες, μέσα ενημέρωσης, και αφετέρου οι επισκέπτες να έχουν, σε βιωματικό επίπεδο, επαφή με τις προσφερόμενες τουριστικές υπηρεσίες, ενισχύοντας την επιθυμία τους για ταξίδια.

Στην πρώτη γραμμή
Στην πρώτη γραμμή μαζί με τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Σπύρο Γαλιατσάτο, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου και Τουριστικός Πράκτορας Γιάννης Λουκίσσας, ο Τουριστικός Πράκτορας Μάνθος Μπολίδης και αρκετοί ζακυνθινοί επιχειρηματίες του κλάδου. Η αγορά της Ολλανδίας δεν έχει “ταβάνι”, από τη στιγμή που οι επισκέπτες αυτής της χώρας βρίσκουν τα κατάλληλα γι’ αυτούς καταλύματα. Η διαφήμιση της Ζακύνθου από τις πρώτες φουρνιές Ολλανδών που την επέλεξαν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές είναι εξόχως αποτελεσματική. Οι Ολλανδοί θέλουν να γνωρίσουν τον κόσμο, τις τοπικές γεύσεις, το τοπίο, το χώρο, την εναλλαγή και την ποικιλία. Και το σημαντικό είναι ότι τα γνωρίζουν πριν ακόμη έρθουν, τόσο από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης όσο και από συμπατριώτες τους που κατοικούν μόνιμα στη Ζάκυνθο. Η συγκεκριμένη διοργάνωση έχει ιδιαίτερη σημασία για το νησί μας, αφού η Ολλανδική αγορά είναι η 3η σημαντικότερη σε αφίξεις. Για αυτό από τις βαλίτσες των εκπροσώπων μας δεν έλειψαν και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Επτανησιακού πολιτισμού επιδιώκοντας να προσελκύσουν επισκέπτες μέσα από την προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων, να ενισχύσουν τον εναλλακτικό τουρισμό και την τοπική οικονομία. Άλλωστε, δεν είναι και λίγοι εκείνοι που τη θεωρούν το σημαντικότερο τουριστικό γεγονός της χρονιάς, αφού παρουσιάστηκαν οι κυρίαρχες τάσεις και υιοθετήθηκαν οι πλέον σύγχρονες μορφές προβολής.

Προκρατήσεις 
Η Ολλανδική αγορά έχει τα τελευταία χρόνια αναδειχθεί στην τρίτη, ισχυρότερη, οργανωμένη αγορά για την Ζάκυνθο μετά την Μεγάλη Βρετανία. Μάλιστα λόγω του ότι εξελίσσεται και οικονομικά αυτό αυξάνει και το κύμα επισκεπτών.
Τα μηνύματα από τις συναντήσεις με τους tour operator κάνουν λόγο για προκρατήσεις γύρω στο 25% – 30%.

Περισσότερες κλίνες
Η ζήτηση είναι μεγάλη κάτι που δείχνει πως θα απαιτηθούν περισσότερα δωμάτια από το νησί τον επόμενο χρόνο τα οποία δεν υπάρχουν διαθέσιμα αυτή τη στιγμή και ότι αν έβρισκαν, θα μπορούσαμε να έχουμε κα ακόμη μεγαλύτερο πρόγραμμα από αυτό που θα έχουμε. Δεν βρίσκουν εύκολα και άλλες θέσεις για να μπορέσουν να έρθουν και άλλες πτήσεις. Είναι γνωστό ότι η έλλειψη αμιγώς ξενοδοχειακών κλινών στη Ζάκυνθο αποτελεί ζήτημα. Οσοι διέβλεψαν την ανάγκη για αύξησή τους, ανεξαρτήτως αιτίας, δικαιώνονται, καθώς η πληρότητα των ήδη υπαρχόντων θεωρείται δεδομένη και ορισμένοι επιχειρηματίες έχουν ήδη προχωρήσει σε μέτριας ή μικρής κλίμακας επεκτάσεις. Το γενικό συμπέρασμα όμως είναι ότι η Ζάκυνθος, τουλάχιστον φέτος, δεν θα καταφέρει να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση, αφού οι υπάρχουσες κλίνες είναι ήδη δεσμευμένες για την ερχόμενη τουριστική σεζόν του 2018.

Με απευθείας πτήσεις 
Ολοένα και συχνότερα επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις πως χαμηλή θα είναι και φέτος η πτήση που θα πραγματοποιήσουν στο νησί μας, εκτός από τους Πολωνούς, Αυστριακούς, Βρετανούς, Ιταλούς και οι Ολλανδοί τουρίστες οι οποίοι έχουν προκαλέσει ήδη “συμφόρηση” στα κομπιούτερ κρατήσεων. Σε ότι αφορά στη Ζάκυνθο, η αεροπορική εταιρεία Corendon Dutch με πολλά αεροπλάνα στο στόλο της θα ξανακατέβει και φέτος συνδέοντας τη Ζάκυνθο με το διεθνές αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ.
Εν μέρει οφείλεται στην προβολή που έκαναν για τη Ζάκυνθο οι Ολλανδοί δημοσιογράφοι που φιλοξενήθηκαν πέρυσι με σκοπό να μας γνωρίσουν και να μεταφέρουν τις εμπειρίες τους μέσω της ταξιδιωτικής πλατφόρμας Zoover, την εφημερίδα Telegraaf και bloggers, συνοδευόμενοι από τον Εκπρόσωπο του Γραφείου Τύπου του ΕΟΤ Κάτω Χωρών, Σωτήρη Βαρδάκη.
Ωστόσο δεν θα πρέπει να επαναπαυόμαστε και να μην θεωρούμε τίποτα δεδομένο και εύκολο, διότι ανα πάσα ώρα χρειάζεται προσοχή και μεγάλη προσπάθεια από όλους. Η Ζάκυνθος πιάνει ταβάνι αλλά κανείς δεν πρέπει να εφησυχάζει. Πρέπει να διατηρήσουμε την συνεχής βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μας. Οι προβλέψεις δείχνουν για μεγάλη αύξηση στις κρατήσεις.

Την τελευταία 20ετία…
Ο νομός μας στηρίζει πολλά στην ολλανδική αγορά η οποία ειδικά πέρυσι είχε άκρως ικανοποιητική αύξηση ενώ τα τελευταία 20 χρόνια ανοίγουν τη σεζόν τα τέλη του Απρίλη. Ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου, το ενδιαφέρον για το νησί είναι αισθητά αυξημένο, γεγονός που προοιωνίζεται από την σημαντική παρουσία Ολλανδών τουριστών κατά την περασμένη σαιζόν.
Η αδιαμφισβήτητα θετική εικόνα της τουριστικής κίνησης στο νησί μας έχει πολλά αποτελέσματα τα οποία θα διαπιστώσουμε την επόμενη σεζόν. Μία από τις πιο θετικές συνέπειες της άνθηση των νέων αγορών είναι η εγκαινίαση νέων πτήσεων από χώρες που δεν εκδηλωνόταν μέχρι πρόσφατα έντονο ενδιαφέρον.
Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι στη δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε η οποιαδήποτε πρωτοβουλία των αεροπορικών εταιριών είναι πολύ σημαντική για την τοπική οικονομία. Οι νέες αγορές φέρνουν στο νησί μας τουρισμό υψηλού οικονομικού επιπέδου και η ανοδική τους πορεία μόνο ως θετική εξέλιξη μπορεί να καταγραφεί.

Αύξηση 85% στο νησί
από τις προκρατήσεις της TUI

Η Ελλάδα δημοφιλέστερος προορισμός διακοπών των Αυστριακών για το καλοκαίρι του 2018 σύμφωνα με τις τάσεις που καταγράφει η TUI στον όγκο προκρατήσεων. Η Κρήτη παρουσιάζει αύξηση 45%, αλλά και μικρότερα ελληνικά νησιά σημειώνουν μεγάλες αυξήσεις όπως για παράδειγμα η Ζάκυνθος, με αύξηση 85% σε σχέση με τις προκρατήσεις την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Εξαιτίας της μεγάλης ζήτησης για τη χώρα μας, η TUI Αυστρίας έχει διευρύνει το πτητικό πρόγραμμα για Ελλάδα κατά 25% καθώς και το χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων. Η Ισπανία ακολουθεί στη δεύτερη θέση της κατάταξης με τους δημοφιλέστερους προορισμούς των Αυστριακών, με πρωταγωνιστές τη Μαγιόρκα και τη Γκραν Κανάρια και με ανερχόμενους προορισμούς τη Μινόρκα και τη Λανθαρότε. Η Τουρκία επέστρεψε στην τρίτη θέση και η Αίγυπτος στην τέταρτη, ενώ η Ιταλία, στην πέμπτη θέση, έχει το καλύτερο επίπεδο κρατήσεων για οδικά ταξίδια.

ΜΑΣ ΔΗΛΩΣΑΝ…
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΟΥΚΙΣΣΑΣ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΑΚΤΟΡΑΣ

“Η χρονιά θα πάει καλύτερα από πέρυσι αναφορικά με την Ολλανδική αγορά. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν τα στοιχεία μετά την ολοκλήρωση των επαφών μας στον εκθεσιακό χώρο. Τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας δείχνουν αυξηση έως και 37% παραπάνω από πέρυσι. Οι προκρατήσεις, ειδικά για τη Ζάκυνθο, που έχω πάρει στοιχεία από μια συγκεκριμένη εταιρεία, αλλά πιστεύω και οι άλλες είναι στο ίδιο μήκος, μιλάμε για το 37% του προγράμματός τους, κλεισμένο, πουλημένο. Όλες οι πληροφορίες που έχουμε είναι εξαιρετικά θετικές, οι πράκτορες με τους οποίους συζητήσαμε, όλοι μας λένε ότι θα χρειαστούμε και περισσότερα δωμάτια από το νησί τον επόμενο χρόνο τα οποία δεν υπάρχουν διαθέσιμα αυτή τη στιγμή”.

ΜΑΝΘΟΣ ΜΠΟΛΙΔΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΑΚΤΟΡΑΣ

“Οι προκρατήσεις δείχνουν για Ελλάδα 31%. Πέρυσι ήταν πάλι υψηλό το ποσοστό και σε σύγκριση με το 16 αυτό το ποσοστό ήταν 45 πέρυσι, αλλά επειδή το 16 ήταν πολύ χαμηλές οι κρατήσεις. Φέτος, δείχνει πάλι μια ανάπτυξη. Είναι στο 31%. Η Ζάκυνθος πάει πάρα πολύ καλά. Έχω δυο tour operators, ο ένας μου δείχνει 21% στις προκρατήσεις. Εγώ πιστεύω ότι θα κλείσουμε με μια ανάπτυξη γενικά στο 10-12%. Οι προκρατήσεις, ήδη τα πλάνα που έχουμε βάλει σε εφαρμογή, πάνε πάρα πολύ καλά, όπως τα περιμέναμε. Η έκθεση πάει πάρα πολύ καλά και βλέπω και στο περίπτερο το ελληνικό, παρότι δεν είναι τόσο καλό όσο άλλες φορές, είναι γεμάτο, υπάρχει μια γενική αισιοδοξία σε όλα”.

πηγη imerazane