Καθ’ οδόν και η επαναφορτιζόμενη υβριδική Lamborghini Urus

Η υβριδική έκδοση της ολοκαίνουργιας Lamborghini Urus είναι απαραίτητη, όπως τονίστηκε στη χτεσινή επίσημη αποκάλυψη του ιταλικού SUV, και εκτιμάται ότι θα λανσαριστεί πριν εκπνεύσει η δεκαετία.

Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή είναι διότι το μοντέλο χρειάζεται να συμμορφωθεί με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων που ισχύουν ή θα ισχύσουν σε κάποιες χώρες που είναι ταυτόχρονα και σημαντικές αγορές, όπως η Ιαπωνία και η Κίνα.

Το ολοκαίνουργιο SUV της Lambo αρχικά λανσαρίστηκε με μόνη επιλογή ένα νέο 4λιτρο διτούρμπινο μοτέρ V8 παντρεμένο με αυτόματο 8άρι σασμάν, καθ’ υπέρβαση των ειωθότων της Sant’Agata που στα σούπερκάρ της ποντάρει σε ατμοσφαιρικά V10 και V12. Για το οποίο, επισήμως, η Lamborghini δεν έδωσε νούμερα αποδοτικότητας και εκπομπών. Πάντως, το επόμενο στη σειρά είναι η εξηλεκτρισμένη εκδοχή του αυτοκινήτου, κίνηση για την οποία οι ιθύνοντες της Lamborghini δηλώνουν απερίφραστα ότι αποτελεί μονόδρομο για μοντέλα όπως η Urus.

Και πώς θα γίνει αυτό. Η απάντηση είναι, «εύκολα», από τη στιγμή που νέα Urus βασίζεται στην πλατφόρμα MLB Evo, την ίδια πάνω στην οποία πατά και η πρόσφατη Porsche Panamera. Έτσι, είναι σχεδόν βέβαιο ότι το ιταλικό SUV θα φορέσει το ίδιο διτούρμπινο υβριδικό V8 με την κορυφαία έκδοση του γερμανικού μοντέλου, Turbo S E-Hybrid. Σύστημα κίνησης που θα ανεβάσει το «σούπερ-SUV», όπως το αποκάλεσε ο Stefano Domenicali, με σχεδόν 700 άλογα και 87 χιλιογραμμόμετρα.

Τα παραπάνω νούμερα αναμένεται να επιφέρουν βελτίωση στις ήδη εκρηκτικές επιδόσεις της στάνταρ βενζινοκίνητης Urus που χρειάζεται από στάση 3,6” για να πιάσει τα 100 και 12,8” για να πιάσει τα 200 χιλιόμετρα. Το σημαντικότερο ωστόσο είναι ότι το αυτοκίνητο θα εκπέμπει γύρω από τα 70 g CO2 ανά χιλιόμετρο, αποκτώντας σημαντικό πλεονέκτημα σε χώρες με βαριά φορολογούμενους τους ρύπους, όπως η Κίνα και η Ιαπωνία. Η τελευταία βλέπετε αποτελεί επίσης πολύ μεγάλη αγορά για την μπολονέζικη εταιρεία.

Και φυσικά, δεν πρέπει να αγνοούμε και το υβριδικό πλεονέκτημα της προσεχούς επαναφορτιζόμενης Urus που θα προσφέρει και μικρή, αλλά υπαρκτή αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία. Η Panamera μπορεί να διανύσει μέχρι και 50 km με μία φόρτιση, οπότε μια Urus PHEV αναμένεται να πετυχαίνει την ίδια επίδοση.