Η ιστορία των πίσω πτερυγίων της Ferrari 599

Στη Ferrari, η εμφάνιση πρέπει να προσφέρει και κάποια λειτουργικότητα. Έτσι, οι «κούφιες» πίσω κολόνες της 599 δεν θα περνούσαν ποτέ στην παραγωγή αν δεν είχαν και κάποια αντικειμενικά πλεονεκτήματα.

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο σχεδιασμού της Ferrari 599, Jason Castriota, οι κούφιες κολόνες ήταν η λύση που είχε σκεφτεί με σκοπό να βελτιώσει οπτικά το πίσω μέρος του αμαξώματος, να το κάνει πιο αρμονικό. Δεν είχε περάσει καν από το μυαλό του η σκέψη ότι ίσως παίξουν τον ρόλο αεροτομής. Όμως το αφεντικό του στον οίκο του Pininfarina, ο Lorenzo Ramaciotti, ήξερε ότι για να εγκριθούν από τη Ferrari και να περάσουν στο μοντέλο παραγωγής θα έπρεπε να έχουν και κάποια τέτοια χρησιμότητα

Ο αεροδυναμιστής της Ferrari, Luca Caldirola, ήταν εκείνος που ανέλαβε να διαπιστώσει αν αυτές οι αλουμινένιες επιφάνειες μπορούν να επηρεάσουν θετικά την αεροδυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Αρχικά με ένα μοντέλο υπό κλίμακα του πρωτότυπου F141, όπως ονομαζόταν τότε, και στη συνέχεια με ένα πρωτότυπο σε πραγματικό μέγεθος. Και το συμπέρασμά του ήταν άκρως ενθαρρυντικό: τα δύο πτερύγια δημιουργούσαν έναν στροβιλισμό που παρήγαγε αρνητική άντωση (downforce), χωρίς να αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση (drag).

Ο Luca di Montezemolo εντόπισε τα πτερύγια στο μοντέλο υπό κλίμακα που του έδειξαν οι Castriota και Ramaciotti ως πρόταση για το νέο GT που θα παρουσίαζε η Ferrari το 2006, και κατευθείαν ρώτησε: «Τι είναι αυτό; Κάνει δουλειά;». Οι δύο σχεδιαστές όμως είχαν έτοιμη τη θετική απάντηση, η οποία σύμφωνα με τον Castriota μάλλον εντυπωσίασε πολύ το αφεντικό της Ferrari. Έτσι, οι κολόνες-πτερύγια πέρασαν στη Ferrari 599 GTB Fiorano παραγωγής.

Ο αντικαταστάτης της 599, η Ferrari F12 Berlinetta, δεν υιοθετεί την ίδια λύση. Πολλοί άλλοι κατασκευαστές όμως παρουσίασαν αυτοκίνητα με παραπλήσια αεροδυναμικά βοηθήματα, δηλαδή αμάξωμα που αγκαλιάζει τον αέρα αντί να έχει αεροτομές που εξέχουν από αυτό. Τέτοια είναι το BMW i8 και το νέο Ford GT, ενώ πίσω κολόνες ίδιας λογικής με της 599 συναντάμε στο Honda NSX και στη McLaren 570S.

[Πηγή: EVO]