ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΙΕΛΚΑ: Πάμε στα σούπερ μάρκετ, περισσότερο για… βόλτα!

Μπορεί οι επισκέψεις των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ να είναι όλο και πιο συχνές, ωστόσο αγοράζουν λιγότερα προϊόντα ανά επίσκεψη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα ετήσιας έρευνα καταναλωτών του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 ατόμων από όλη τη χώρα. Τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η οικονομική κρίση της χώρας άλλαξε τις συνήθειες μας. Η αύξηση και ένταση των προσφορών κάνει τους καταναλωτές να επισκέπτονται πιο συχνά και περισσότερα καταστήματα για να βρουν αυτές τις προσφορές. Έτσι, την τελευταία τετραετία ο συνολικός αριθμός επισκέψεων των καταναλωτών στα σουπερμάρκετ αυξήθηκε αλλά αντιστοίχως μειώθηκε ο αριθμός των γεμάτων καλαθιών. Η εβδομαδιαία δαπάνη σε είδη παντοπωλείου μειώθηκε από τα 57,7 ευρώ το 2010 εβδομαδιαίως σε 50,2 το 2014, ενώ η δαπάνη ανά καλάθι/επίσκεψη μειώθηκε από 26,1 ευρώ το 2010 σε 18,5 το 2014. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι ενώ από το 2013 στο 2014 η μηνιαία δαπάνη έμεινε πρακτικά αμετάβλητη, η δαπάνη ανά καλάθι/επίσκεψη μειώθηκε, λόγω της αύξησης των επισκέψεων, οι οποίες έφτασαν κατά μέσο όρο τις 12 κάθε μήνα ανά νοικοκυριό.