ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ ΓΙΑ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ: Η Δυτική Ελλάδα δεν μπορεί να είναι θεατής

Την αισιοδοξία τους για την ύπαρξη και εκμετάλλευση πετρελαίου στην Ελλάδα εξέφρασαν εκπρόσωποι της πολιτικής σκηνής και φορείς της αγοράς στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στην Αθήνα με θέμα «Έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων: Προοπτικές ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία». Στην ημερίδα παρευρέθηκαν ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης και ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης.

Μεταξύ των ομιλητών ήσαν και οι Πατρινοί Γιώργος Μαυραγάνης πρώην Υφυπουργός Οικονομικών της κυβέρνησης Σαμαρά και Διονύσης Πλέσσας, Διευθύνων Σύμβουλος της μεταφορικής εταιρίας PLESSAS BROS S.A. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσαν μάλιστα οι τοποθετήσεις τους με τον Γιώργο Μαυραγάνη να στέκεται στη σημασία της έρευνας των υδρογονανθράκων στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας και τον Διονύση Πλέσσα να επισημαίνει τον ενεργό ρόλο που πρέπει να έχει η περιοχή στην αξιοποίηση τους.

 

Η ομιλία του Διονύση Πλέσσα:

''Κυρίες και κύριοι καλησπέρα σας

Η εταιρεία Αφοι Πλέσσας ΑΕ μετρά σχεδόν έναν αιώνα ζωής. Ιδρύθηκε το 1922 και με αντικείμενο πάντα τις μεταφορές δεν έπαψε ποτέ να λειτουργεί και να αναπτύσσεται. Σήμερα παρέχει πλήρεις υπηρεσίες στην αποθήκευση και μεταφορά, έχοντας 90 φορτηγά 120 ρυμουλκούμενα, εξειδικευμένα βαριά μηχανήματα και έμπειρο προσωπικό.

Έδρα μας πάντοτε η Πάτρα και η ΝΔ Ελλάδα, αν και δραστηριοποιούμεθα σε όλη τη χώρα αλλά και στην Ευρώπη. Ονομάζομαι Διονυσιος Πλέσσας και είμαι, όπως καταλαβαίνεται, εκπρόσωπος της τεταρτης γενιάς στην διοίκηση της εταιρείας.

Η Πάτρα και η Αχαία στις αρχές της δεκαετίας του 80 ήταν μια από τις πλέον εύπορες περιοχές της χώρας. Εκεί υπήρχαν δεκάδες εμβληματικά εργοστάσια με χιλιάδες εργαζομένους. Από την Πειραίκή - Πατραίκή των 4.000 εργαζομένων μέχρι τον Λαδόπουλο των 1.200 εργαζομένων ή την Pirelli των 500 εργαζομένων η Πάτρα απολάμαβανε μια περίοδο ακμής που έμμελλε να συντριβεί από ένα τσουνάμι λουκέτων. Δεν είναι υπερβολή να ισχυριστεί κανείς ότι ο παραγωγικός ιστός της περιοχής κονιορτοποιήθηκε αφού έκλεισαν όλοι! Ενδεικτικά αναφέρω την Μισκο, την Madison, την Χαρτοποιία Αιγίου, δεκάδες εταιρείες ρούχων κ.λ.π.

Τα λουκέτα και οι χιλιάδες απολύσεις έφεραν την περιοχή μας από την δεύτερη θέση στην οικονομική ευημερία σε εθνικό επίπεδο, στην προτελευταία μόλις πάνω από την Ήπειρο και εκεί παραμείναμε επί δεκαετίες εκεί αφού σαν τοπική κοινωνία αποτύχαμε να βρούμε τη νέα οικονομική μας ταυτότητά που ήταν οι υπηρεσίες και ο τουρισμός. Σήμερα όμως έχουμε την μεγάλη ευκαιρία να διορθώσουμε ότι επί 30 και πλέον χρόνια δεν έχουμε καταφέρει.

Με έναν μαγικό τρόπο Πάτρα, Αχαία, η Δυτική Ελλάδα, αποκτούν ΟΛΟΥΣ τους οδικόυς κόμβους που μέχρι σήμερα την κρατούσαν σε απομόνωση. Στις 13 Απριλίου παραδίδεται η Πατρών - Κορίνθου. Τέλος Απριλίου παραδίδεται η Πατρών - Ιωαννίνων. Θυμίζω έχουμε και την Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου.

Τέλη του 2018 φτάνει στην Αχαία το τρένο και λίγο μετά μπαίνει και στο λιμάνι για συνδυασμένες μεταφορές.

Παράλληλα όλα τα οδικά έργα μέσα στην Πάτρα ολοκληρώθηκαν. Περιμετρική, εσωτερικοί δακτύλιοι, έξοδοι του λιμανιού έχουν παραδοθεί.

Είμαστε πραγματικά έτοιμοι να επικοινωνήσουμε με την υπόλοιπη χώρα, όμως φρονώ ότι υπάρχουν ΤΡΕΙΣ σημαντικές προϋποθέσεις:

Η ΠΡΩΤΗ: Η κυβέρνηση να επεκτείνει χρονικά την χρήση της Γέφυρας και των Οδικών Αξόνων από τα 30 χρόνια στα 100 ώστε να μειωθούν τα διόδια άρα και οι δυνατότητας διέλευσης. Η Γέφυρα Ρίου κοστίζει 13,30 ευρώ ανά διέλευση και αντί να μας ενώνει με την απέναντι πλευρά μας χωρίζει. Η απόισταση Αθήνα - Ιωάννινα 400 πια χιλιομέτρων, κοστίζει σε διόδια 75 ευρώ με επιστροφή. Τα κόστη αυτά πρέπει να μειωθούν κατά πολύ, είναι πολύ υψηλά εν μέσω ύφεση και φέρνους αυξησεις στις τιμές υπηρεσιών και αγαθών.

Η ΔΕΥΤΕΡΗ: Να φτάσει σύντομα το τρένο στο νέο λιμάνι της Πάτρας ώστε να έχουμε αμέσως διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων - υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον - αλλά και υγροποιημένου φυσικού αερίου που θα ενισχύσει την ενέργεια στην περιοχή. Θυμίζω ότι μόνο η Δυτική Ελλάδα δεν έχει φυσικό αέριο για τις επιχειρήσεις και τις κατοικίες της, από όλη την χώρα. Είναι και η Ήπειρος αλλά θα αποκτήσει μέσω της διέλευσης του αγωγού προς Ιταλία.

Η ΤΡΙΤΗ: Να έχει η περιοχή μας ΕΝΕΡΓΟ ΡΟΛΟ στην μεγάλη αξιοποίηση των κοιτασμάτων υδρογοναθράκων στο Ιόνιο. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μείνουμε θεατές σε μια τέτοια σπουδαία επένδυση. Πρέπει να αξιοποιηθούν και οι δυνατότητες μας σε υποδομές (λιμάνια, κ.λ.π.) αλλά και οι επιχειρήσεις που μπορούν να προσφέρουν έργο.

Εδώ πρέπει να πω ότι η Πάτρα είναι μια πόλη με θαυμαστή πληρότητα αφού διαθέτει όλα τα Επιμελητήρια και τους οικονομικούς φορείς, έχει τρία Πανεπιστήμια με εξαιρετικό δυναμικό, σύγχρονες υποδομές και πάνω από όλα όρεξη και διάθεση να προσφέρει αυτό που πραγματικά μπορεί.

Οι καιροί είναι δύσκολοι το γνωρίζουμε όλοι, ωστόσο είναι ακριβώς οι δυσκολίες που επιβάλλουν να σχεδιάζουμε και να αποφασίζουμε σωστά. Την ευκαιρία την έχουμε, τα εργαλεία τα έχουμε, τους ανθρώπους τους έχουμε, πρέπει να πετύχουμε. Και η κοινωνία της Δυτικής Ελλάδος δεν μπορεί να είναι θεατής.

Σας ευχαριστώ θερμά για τον χρόνο σας’’