ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΕΛΩΝΗ: "Να κτίσουμε ένα ενιαίο τουριστικό προϊόν στο τρίγωνο Αρχαίας Ολυμπίας - Άγιου Ανδρέα και Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου"

Ο αναπτυξιακός στόχος που επιβάλλεται να οριοθετήσουμε για το 2017 θα πρέπει να εφάπτεται της ανάπτυξης του τουρισμού  στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, πάνω στο τρίγωνο Αρχαία Ολυμπία - Άγιος Ανδρέας - Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου.

Είναι προφανές ότι η διαμόρφωση ενός ενιαίου τουριστικού προϊόντος που θα συνδυάζει τα προαναφερόμενα, διαφορετικού χαρακτήρα εμβληματικά αξιοθέατα, είναι το μεγάλο μας ατού.

Ένας παγκοσμίως γνωστός αρχαιολογικός χώρος, ένας Ιερός Ναός σημείο αναφοράς για τους απανταχού Χριστιανούς, καθώς κι ένα υπερσύγχρονο έργο που είναι επίσης διεθνώς γνωστό, είναι τα ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα μας.

Με την κατάλληλη αξιοποίηση τους θα πετύχουμε ένα συνθετικό αποτέλεσμα «τρία σε ένα», αναπτύσσοντας παράλληλα σε ένα προϊόν - "πακέτο", τον κλασικό τουρισμό επίσκεψης αρχαιολογικών χώρων και συγκεκριμένες θεματικές τουριστικές ενότητες. Ο θρησκευτικός και ο συνεδριακός τουρισμός είναι οι κυριότερες.

Με επίκεντρο έναν από τους διασημότερους αρχαιολογικούς χώρους του κόσμου, μπορούμε να εστιάσουμε το ενδιαφέρον μας τόσο στις μεγάλες τουριστικές αγορές όσο και σ’ αυτές που αναδύονται τα τελευταία χρόνια, αξιοποιώντας τα όποια στοιχεία έχουμε στη διάθεση μας για το προφίλ των τουριστών που την επισκέπτονται (χώρα προέλευσης, ηλικία, αγοραστική δύναμη, μορφωτικό επίπεδο κ.α.).

Με κορυφή μας τον Άγιο Ανδρέα επιβάλλεται να εστιάσουμε το ενδιαφέρον μας πρωτίστως στη ρωσική αγορά, από την οποία προέρχεται μεγάλος αριθμός τουριστών που έρχονται στη δυτική Αχαΐα.  

Και με σημείο αναφοράς τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, μπορούμε εκτός των άλλων να επικεντρώσουμε την προσοχή μας σε εξειδικευμένα τουριστικά κοινά (μηχανικούς, αρχιτέκτονες, συγκοινωνιολόγους κ.α.) στοχεύοντας στο βάθος και στον συνεδριακό τουρισμό.

Μέρη και αξιοθέατα

Πέραν των προαναφερόμενων,  μην ξεχνάμε ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας μπορεί να καμαρώνει για τα πανέμορφα μέρη και τα αξιοθέατα που έχει να επιδείξει στους επισκέπτες της. Ανάμεσα τους ξεχωρίζουν:

*Οι απείρου κάλλους φυσικές ομορφιές της, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται οι εκπληκτικές παραλίες της Δυτικής Πελοποννήσου, η λιμνοθάλασσα Καϊάφα, η λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου, η λίμνη Τριχωνίδας, η λίμνη Τσιβλού, το εξαιρετικό και προστατευόμενο οικοσύστημα της Στροφυλιάς, το φαράγγι του Βουραϊκού.

*Γραφικές κωμοπόλεις με μεγάλη ιστορία, όπως το Μεσολόγγι, τα Καλάβρυτα και η Ναύπακτος.

*Ιστορικές Ιερές Μονές (π.χ. Μεγάλου Σπηλαίου, Ομπλού, Κοσμά του Αιτωλού) που αποτελούν (κι αυτές) σημεία αναφοράς για τον θρησκευτικό τουρισμό.

*Ιαματικά Λουτρά (Κυλλήνης, Καϊάφα κ.α.) με αναγνωρισμένες επιστημονικώς θεραπευτικές ιδιότητες.

  

Με «όπλα» τις συγκοινωνιακές υποδομές και αιχμή του δόρατος την Ολυμπία Οδό 

Εν όψει της ολοκλήρωσης σύγχρονων συγκοινωνιακών υποδομών, ο συνδυασμός των προαναφερόμενων παραγόντων δίνει ένα εξαιρετικό προβάδισμα στην Πάτρα και κατ’ επέκταση στην Αχαΐα για την επίτευξη ενός μεγάλου τουριστικού ρεύματος, με αυξητικές μάλιστα τάσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ: «ΤΟΥΣ ΞΕΣΚΙΖΕΙ Ο ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ…»

Ας δούμε πώς και γιατί:

*Το Αεροδρόμιο του Αράξου (ένα από τα πλέον κερδοφόρα της χώρας)  μπορεί και πρέπει να μετονομαστεί σε Αεροδρόμιο Πάτρας, καθώς επιβάλλεται η τρίτη πόλη της Ελλάδας να έχει τον δικό της αερολιμένα.

Μια τέτοια εξέλιξη θα έχει ως αποτέλεσμα να εδραιωθεί στη συνείδηση των tour operators και του διεθνούς κοινού η συνείδηση ότι η Πάτρα έχει πλέον αεροδρόμιο, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της.

*Οι νέοι οδικοί άξονες φέρνουν την αχαϊκή πρωτεύουσα πιο κοντά στην Αθήνα και σε παγκοσμίου φήμης αρχαιολογικούς χώρους.

Αρκεί να σημειωθεί ότι με την παράδοση στην κυκλοφορία της Ολυμπίας Οδού) το ταξίδι στην Αθήνα θα περιοριστεί σε κάτι λιγότερο από δύο ώρες.

Σε ανάλογο περίπου χρονικό διάστημα, ο επισκέπτης της Πάτρας θα μπορεί να μεταβαίνει στην Αρχαία Ολυμπία, στους Δελφούς, αλλά και στις Μυκήνες. Θα μπορεί δηλαδή να επισκέπτεται αυθημερόν τους χώρους που συνιστούν το εν λόγω αρχαιολογικό τρίγωνο.

*Το λιμάνι της Πάτρας καθιστά δυνατή την αυθημερόν πρόσβαση του επισκέπτη της σε πανέμορφα νησιά του Ιονίου.

Επιπλέον, όμως, εκτιμάται βάσιμα ότι στο εγγύς μέλλον το λιμάνι της πόλης θα είναι και port home (σημείο αναχώρησης) για κρουαζιέρες στην Αδριατική.  

*Σε απόσταση περίπου μιας ώρας βρίσκονται τα Καλάβρυτα, μια πόλη με μεγάλη ιστορία και μ' ένα από τα καλύτερα Χιονοδρομικά Κέντρα της χώρας.

*Επίσης σε μικρό χρονικό διάστημα και μέσω της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου), ο επισκέπτης της Πάτρας μπορεί να μεταβεί στη Ναύπακτο και στο Μεσολόγγι, πανέμορφες πόλεις, με μεγάλη επίσης ιστορία και φυσικές ομορφιές.

*Δίπλα του είναι η Δυτική Αχαΐα, με τις πανέμορφες παραλίες της και το Τείχος Δυμαίων, ένας επιπλέον αξιοσημείωτος αρχαιολογικός χώρος.

*Και στα πόδια του θα είναι βέβαια τα αξιοθέατα της Πάτρας. Ο Ιερός Ναός του Απόστολου Ανδρέου, οι Σκάλες της Οδού Αγίου Νικολάου και μελλοντικά, θέλω να πιστεύω, το Καρναβαλικό Χωριό.

 Για όλους αυτούς τους λόγους, πιστεύω ακράδαντα ότι έχουμε ένα σπουδαίο τουριστικό προϊόν, το οποίο τώρα μπορούμε να αξιοποιήσουμε δεόντως, και αφότου ολοκληρωθεί η αναβάθμιση των συγκοινωνιακών υποδομών. Η συγκυρία είναι, αν  μη τι άλλο, ευνοϊκή.

Κι εν κατακλείδι, αυτός θα πρέπει να είναι ο μεγάλος αναπτυξιακός στόχος μας για το 2017, που επιβάλλεται να οριοθετήσουμε από κοινού, αυτοδιοικητικές Αρχές, φορείς και παραγωγικές τάξεις, με γνώμονα τη συνεννόηση και τη συνεργασία προς όφελος της περιοχής μας.